کد خبر: 351997
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۱۴:۱۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» از تغییر رویکرد دولت نسبت به برنامه‌های رسانه ملی:

همه حاشیه‌های اولین پاسخ تصویری دولت به صداوسیما

حسام‌الدین آشنا، نماینده دولت در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، در نامه‌ای به محسنی‌اژه‌ای، رئیس این شورا، ضمن ارجاع اعتراض دولت، خواستار الزام صداوسیما به پخش جوابیه دولت توسط شورای نظارت شد.

حجم ویدیو: 9.59M | مدت زمان ویدیو: 00:04:39 دانلود ویدیو
کد خبر: 351997
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اواسط شهریورماه صداوسیما مجموعه‌ گفت‌وگوهایی را در قالب برنامه «پرونده ویژه» با اشاره به خودسوزی سحر خدایاری، دختر عاشق فوتبال، روی آنتن برد که با حاشیه‌های زیادی در میان افکار عمومی و فضای سیاسی روبه‌رو شد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، پس از آن در روز 18 مهر و بعد از بازی ایران و کامبوج که زنان هم در کنار مردان برای اولین بار و بدون تبعیض بلیت خریدند و به ورزشگاه رفتند، محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما، از تلاش دولت برای پاسخ به این برنامه صداوسیما خبر داد.

رنجبران در یک رشته‌توییت تاکید کرد که دولت با ساخت یک مستند در صدد برآمده تا به برنامه یک ماه پیش شبکه سه با موضوع دختر آبی پاسخ دهد.

او در ادامه درباره دلیل قبول نکردن صداوسیما برای انتشار جوابیه دولت به جای اینکه توضیح مشخصی ارائه کند، نوشت: دولت در اقدامی عجیب مستندی ساخته که از نگاه حرفه‌ای، تمرکز آن خواسته یا ناخواسته، در جهت اختلاف‌افکنی میان قوا و تضعیف وحدت ملی و البته تزریق ناامیدی است.

21 مهرماه اما وب‌سایت «نمایندگی قوه مجریه در شورای نظارت بر صداوسیما» جوابیه‌ای را که صداوسیما از انتشار آن سر باز زده بود منتشر کرد.

در متن این خبر که با عنوان «اولین جوابیه تصویری دولت به صداوسیما» از آن یاد شده آمده است که صداوسیما در برنامه‌ «پرونده ویژه» با موضوع «دختر آبی» به صورت جهت‌دار اتهامات صریح و بی‌پایه‌ای را متوجه دولت کرده است.

همچنین تاکید شده که دولت با استناد به بند 30 «اساسنامه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی» جوابیه‌ای تصویری برای صداوسیما ارسال کرده که چون این سازمان از پخش آن استنکاف ورزیده، علاوه بر پیگیری موضوع از طریق شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، آن جوابیه را منتشر کرده است.

پس از آن بود که حسام‌الدین آشنا، نماینده دولت در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، در نامه‌ای به محسنی‌اژه‌ای، رئیس این شورا، ضمن ارجاع اعتراض دولت، خواستار الزام صداوسیما به پخش جوابیه دولت توسط شورای نظارت شد. در این جوابیه نه تنها از رویکرد صداوسیما در موضوع سحر خدایاری انتقاد شده بلکه مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان؛ علی ربیعی، سخنگوی دولت؛ و حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری، در آن به گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای و سیاسی در برنامه شبکه سه پاسخ داده‌اند.

گویا دولت تصمیم گرفته در 2 سال پایانی عمر خود رویکرد تازه‌ای را در برابر صداوسیما اتخاذ کند. رویکردی که از قضا مدیر روابط عمومی صداوسیما آن را تضعیف‌کننده وحدت ملی و تزریق‌کننده ناامیدی می‌داند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها