کد خبر: 352105
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۲۱:۳۰:۲۰
| |

داوود محمدی، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس:

علم در قفسه کتاب‌خانه‌ها خاک می‌خورد

داوود محمدی، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز به‌جای آنکه علم در قفسه کتابخانه‌ها بماند باید در میدان صنعت و کشاورزی جاری و ساری شود.

علم در قفسه کتاب‌خانه‌ها خاک می‌خورد
کد خبر: 352105
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۲۱:۳۰:۲۰

اعتمادآنلاین| داوود محمدی، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که عصر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی از مشکلات، آسیب‌های جدی را به کشور وارد می‌کند، گفت: پایین بودن ضریب بهره وری و عدم بهره گیری از پدیده‌های جدید دو آفت اصلی در کشور به شمار می‌روند که ممکن است صدمات فراوانی را به کشور وارد نمایند.

وی افزود: تبدیل علم به ثروت یکی از هدفگذاری‌های مهم در سیاست‌های کلان کشور در نظر گرفته شده است که اگر این هدف در سطح کلان عملی شود آنگاه قطعاً پیشرفت دو چندانی را در ایران شاهد خواهیم بود.

هنوز تا تجاری سازی علوم راه زیادی داریم

محمدی با اشاره به اینکه امروز به‌جای آنکه علم در قفسه کتابخانه ها بماند باید در میدان صنعت و کشاورزی جاری و ساری شود، گفت: این نیازی است که هنوز به آن دست پیدا نکردیم و هنوز با تبدیل علم و ثروت به تجاری سازی علوم فاصله معنا داری داریم.

وی با بیان اینکه قزوین استانی است که در حوزه‌های علمی، صنعتی و کشاورزی جزو استان‌های سرآمد کشور به شمار می‌رود، افزود: دانشگاه‌های بزرگی در استان قزوین وجود دارد در حالی که لازم است با تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه، از علم تولیدی ایده ساخته، ایده را تبدیل به محصول کرده و محصول را به تولید انبوه برسانیم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پروژه چشمه نور ملی یکی از پروژه های بسیار مهمی است که استان را به یک مرجع علمی مبدل می‌کند.

وی ادامه داد: فاز اول طرح چشمه نور ایران با عنوان شتابگر علمی افتتاح شده و برای تکمیل آن باید اعتبار ملی لحاظ کرد.

محمدی افزود: استان قزوین برای افزایش کیفیت آب و کاهش آلودگی‌های آن در فناوری نانو ایده‌هایی مطرح کرده که باید مورد توجه قرار گرفته و از آنها حمایت شود.

گفتنی است؛ «طرح شتابگر ملی» به عنوان یکی از بزرگ ترین طرح های علمی کشور درمجموعه ای به نام «چشمه نور» در شمال شهر قزوین اجرا می شود. شتابگر ملی به عنوان یک آزمایشگاه بزرگ علمی با تمرکز بر روی پرتوهای سیکلوترون (پرتوهای نوری بسیار درخشنده) راه را برای اجرای تحقیقات رشته های مختلف هموار می سازد. حوزه های مختلف پزشکی، فیزیک، شیمی، الکترونیک، کشاورزی، داروسازی، صنعت و غیره در طرح شتابگر ملی توسعه می یابند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها