کد خبر: 352398
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۵:۴۱:۵۰
| |

ماهنامه مدیریت ارتباطات با بررسی اشعار حافظ منتشر شد

ماهنامه مدیریت ارتباطات به مناسبت روز حافظ با نگاهی به زندگی این شاعر آخرین شماره خود را منتشر کرد.

ماهنامه مدیریت ارتباطات با بررسی اشعار حافظ منتشر شد
کد خبر: 352398
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۵:۴۱:۵۰

اعتمادآنلاین| شماره صدوسیزدهم ماهنامه مدیریت ارتباطات به مدیر مسوولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری علی ورامینی با پرونده‌ای ویژه درباره حافظ منتشر شد.

از آنجایی که بیستم مهرماه به نام حافظ مزین شده است، نشریه مدیریت ارتباطات به همین مناسبت پرونده اصلی اولین ماه پاییز خود را به این شاعر و اندیشمند مهم ایران اختصاص داده است. گردانندگان این نشریه معتقدند که از منظرهای گوناگونی از جمله با رویکرد ارتباطاتی می توان به حافظ نگاه کرد و خود شعر هم یک رسانه است.

نشریه مدیریت ارتباطات پیش از این هم به نسبت ادبیات و ارتباطات در محورهای گوناگون پرداخته بود و مباحثی کلی‌ای در این باره مطرح کرده بود، این نشریه به مناسبت پرداختن به حافظ در آخرین شماره اش در کانال اطلاع رسانی خود نوشته است: « از این به بعد قصد داریم اگر فرصتی باشد به طور خاص‌تر چهره‌های مهم ایران را با این رویکرد بررسی کنیم. در گام اول سراغ حافظ رفتیم و این سوال کلی را مطرح کردیم که اندیشه حافظ و شعر او چه ویژگی‌هایی دارد که توانسته است چنین فراگیر شود؛ آن‌چنان که هم موضوع آکادمیسین‌های غرب باشد و هم اشعارش در کوچه و بازار هم خوانده شود؟

این سوالات را با صاحب‌نظرانی در میان گذاشتیم که حاصل‌اش شد پرونده‌ای درباره ویژگی‌های شعر حافظ. در این پرونده با بهروز غریب‌پور درباره اپرای حافظ گفت‌وگو کردیم، از رضا افهمی، استاد هنر دانشگاه تربیت مدرس درباره تاریخ و ساخت حافظیه پرسیدیم و از عبدالعی دست‌غیب درباره وزن حافظ سوال کردیم. هم‌چنین ایرج رضایی، شروین وکیلی، میلاد نوری، سید جواد میری، کوروش کمالی سروستانی، محسن محمودی، حسن بشیر، سمیه شکری و فرح نیازکار از جمله نویسندگان این شماره هستند.»

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها