نمایش «عشق اعلی» در لهستان روی صحنه رفت

نمایش عشق اعلی، کاری از گروه فرهنگی هنر هومهر، شب گذشته در شهر «لوبلین» لهستان اجرا شد.

نمایش «عشق اعلی» در لهستان روی صحنه رفت
کد خبر: 353161
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایش «عشق اعلی»، و همچنین ویژه برنامه‌هایی با عنوان «تجلی حقیقت» با موضوع نهضت عاشورا توسط هنرمندان بوشهری در صومعه دومینیکن شهر لوبلین لهستان به روی صحنه رفته است.

خلاصه داستان نمایش عشق اعلی این است که خولی، یکی از سربازان یزید، سر مبارک امام حسین(ع) را به سمت کاخ یزید می‌برد که شب هنگام به صومعه‌ای می‌رسد و اتفاقاتی بین راهب صومعه و خولی رخ می‌دهد.

در این نمایش «احمدرضا قربانی» در نقش راهب و «مهدی ضیغمی‌نژاد» در نقش خولی ظاهر شدند. از دیگر عوامل این نمایش طراح و کارگردان، «مهدی جلالی»، طراح فرم نمایش «عباس بارودی»، آهنگساز «کریم آبادی»، «یحیی حمیدی»، «علیرضا دریانورد»، «محمود شمشیری»، «سید محمد حسین سید زاده» و «آریا انصاری» نوازندگان آن هستند.

مهدی جلالی، مدیر فرهنگی هنری گروه هومهر گفت: با توجه به اینکه مردم لهستان کاتولیک هستند، این نمایش با بهره‌گیری از نشانه‌ها و مشترکات بین اسلام و مسیحیت اجرا شده و هدف از اجرای آن ایجاد همبستگی، صلح، سلامت و مهربانی است

اجرای آیین موسیقیایی نمایشی «آفتاب مهر»

همچنین در دومین برنامه طرح تجلی حقیقت، آیین موسیقیایی نمایشی تعزیت حسینی با نام «آفتاب مهر» در شهر مذکور (لوبلین) واقع در لهستان از سوی گروه هومهر اجرا شد.

کریم آبادی، طراح برنامه آفتاب مهر در این باره عنوان کرد: این برنامه یک آیین سنتی بوشهری است که توسط هنرمندان گروه هومهر و با استفاده از گروه کر اجرا شد، به این دلیل که بوشهری‌ها از کودکی نوحه خوانی را آغاز می‌کنند و از آنجا که سینه زنی یک اپرا است و قابلیت اجرا دارد به جای استفاده از ساز ویژگی نمایش برای امتداد حس صحنه و انتقال مفهوم استفاده می شود.

به گزارش ایسنا، گروه هومهر از روز شنبه، 27 مهرماه به مدت یک هفته در دانشگاه ورشو، شهرداری لوبلین، موزه آسیا و پاسیفیک ورشو، مرکز فرهنگی پراگا در ورشو و صومعه «دومینیکن» شهر لوبلین برنامه‌های نمایش، عزاداری سنتی بوشهر، نوحه‌خوانی، مرثیه‌خوانی و سینه‌زنی را اجرا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها