کد خبر: 353376
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ۱۶:۴۵:۳۹
| |

حمایت احزاب لبنان از طرح پیشنهادی نخست‌وزیر

احزاب و گروههای سیاسی لبنان موافقت خود را با طرح پیشنهادی سعد حریری نخست‌وزیر این کشور اعلام کردند.

حمایت احزاب لبنان از طرح پیشنهادی نخست‌وزیر
کد خبر: 353376
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ۱۶:۴۵:۳۹

اعتمادآنلاین| ‎ شبکه تلویزیونی ال. بی. سی لبنان، سعد حریری اکنون در حال اصلاحات نهایی بر روی طرح پیشنهادی خود در خصوص حل و فصل بحران موجود است.


نخست وزیر لبنان در سخنرانی شامگاه جمعه به شرکای سیاسی خود برای ارائه راه حل بحران موجود مهلت 72 ساعته داده و سپس روز گذشته دیدارهای فشرده ای با برخی وزرا و مسئولان لبنانی داشت و ضمن ارائه طرح اقتصادی خود از آنان خواست هرچه زودتر نظر خود را اعلا م کنند.

اکنون با اعلام موافقت گروهها و طیف های سیاسی لبنانی با طرح حریری، وی فضا را مثبت ارزیابی کرده و تماس هایی برای تعیین زمان برگزاری جلسه هیئت دولت لبنان در جریان است.

این در حالی است که "علی حسن الخلیل" وزیر اقتصاد لبنان نیز شب گذشته از توافق با حریری برای تنظیم بودجه بدون مالیات جدید خبر داد.

بنابر گزارش شبکه ال. بی. سی، طرح پیشنهادی حریری شامل اقدامات بی‌سابقه‌ای است، زیرا در آن مالیات بر ارزش افزوده، تلفن و خدمات عمومی حذف شده و تمامی پیشهادهای قبلی مبنی بر کاهش حقوق کارمندان لبنانی نیز لغو شده است و علاوه بر این وی بر لزوم عدم محرمانه بودن اطلاعات حساب‌های بانکی تمام مقامات لبنان نیز تاکید کرده است.

بازگرداندن اموال به غارت رفته، ارائه راهکار شفاف برای مبارزه با فساد، لغو برخی قوانین خاص هزینه‌ها در بخش‌های ارتباطات و حمل و نقل به منظور کاهش 50 درصدی حقوق رؤسا، وزرا، نمایندگان پارلمان و لغو امتیازات سازمان‌های دولتی و اعضای آن از دیگر بندهای طرح پیشنهادی حریری است.

طرح پیشنهادی حریری در حالی عرضه شده که لبنان از شامگاه پنجشنبه صحنه تظاهرات اعتراض آمیز خودجوش است؛ تظاهراتی که به دلیل دور ماندن از صف بندی حزبی و یا حمایت خارجی در لبنان بی سابقه است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها