کد خبر: 353592
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از فروش گیشه آخر هفته سینماهای جهان:

فیلم جدید آنجلینا جولی صدرنشین گیشه شد/ «جوکر» بعد از 2 هفته، صدر باکس‌آفیس را از دست داد

مهم‌ترین فیلمی که این هفته اکران خود را آغاز کرد و خیلی زود هم به صدر جدول باکس‌آفیس رفت، «مالفیسنت: سردسته اهریمنان» اثر تازه دیزنی بود. دیگر فیلم تازه‌وارد «سرزمین زامبی: ضربه دوم» بود که توانست در بین پرفروش‌‌ترین‌های هفته قرار بگیرد.

فیلم جدید آنجلینا جولی صدرنشین گیشه شد/ «جوکر» بعد از 2 هفته، صدر باکس‌آفیس را از دست داد
کد خبر: 353592
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ هرچه به پایان سال 2019 و فصل جوایز سینمایی نزدیک‌تر می‌شویم، اخبار باکس‌آفیس در آمریکای شمالی و فروش جهانی فیلم‌های هالیوودی هم داغ‌تر می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از Box Office Mojo، آخر این هفته و طی روزهای 18 تا 20 اکتبر (26 تا 28 مهر) سالن‌های نمایش در آمریکای شمالی شاهد اکران چند فیلم جدید بودند.

بی‌شک مهم‌ترین فیلمی که این هفته اکران خود را آغاز کرد و خیلی زود هم به صدر جدول باکس‌آفیس رفت، «مالفیسنت: سردسته اهریمنان» اثر تازه دیزنی بود. البته که در این هفته همچنان فیلم «جوکر» تاد فیلیپس به فروش خود ادامه داد و فیلم‌های دیگری نیز اکران شد.

علاوه بر فیلم سینمایی «مالفیسنت: سردسته اهریمنان»، دیگر فیلم تازه‌وارد «سرزمین زامبی: ضربه دوم» بود که توانست در بین پرفروش‌‌ترین‌های هفته قرار بگیرد. در ادامه گزارش اعتمادآنلاین را از باکس‌آفیس سینمای آمریکا و جهان می‌خوانید.

«مالفیسنت: سردسته اهریمنان»: موفقیت‌های دیزنی ادامه دارد

«مالفیسنت: سردسته اهریمنان» (Maleficent: Mistress of Evil) دنباله فیلم «مالفیسنت» (2014) است که با بازی آنجلینا جولی درصدر گیشه نشست. این فیلم موفق شد پس از 2 هفته صدرنشینی فیلم «جوکر» در باکس‌آفیس آخر هفته، به صدر جدول فروش صعود کند.

یواخیم رانینگ کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و لیندا وولورتون، میکا فیتزمن-بلو و نوآ هارپستر نویسندگان این اثر بوده‌اند.

این فیلم داستان دختری خوش‌قلب را روایت می‌کند که به خاطر خیانت دیگران تبدیل به زنی سنگدل و بدجنس شده است و به چیزی جز بدی فکر نمی‌کند. بازیگران این فیلم آنجلینا جولی، ال فانینگ و میشل فایفر هستند.

گرچه قسمت دوم این فیلم تاکنون تنها نصف قسمت قبلی خود فروش داشته، اما فروش 36 میلیون دلاری آن کافی بود تا این فیلم در رتبه نخست پرفروش‌های این هفته قرار گیرد. بیشترین نسبت فروش به تعداد سالن سینما نیز به این فیلم رسید.

«مالفیسنت: سردسته اهریمنان» که در 3790 سالن نمایش اکران شده، بودجه‌ای 185 میلیون دلاری داشته است. این فیلم در اولین آخر هفته اکران خود در گیشه جهانی به فروش 117 میلیون دلاری دست یافته و در مجموع تاکنون 153 میلیون دلار فروش داشته است.

به نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی برای «مالفیسنت: سردسته اهریمنان» نیفتد، می‌توانیم شاهد باشیم که یکی دیگر از فیلم‌های دیزنی در سال 2019 به فروش یک میلیارد دلار دست پیدا کند.

مانیفیسنت 2

«جوکر»:‌ همچنان در اوج

فیلم «جوکر» (Joker) محصول برادران وارنر بعد از 2 هفته صدرنشینی در باکس‌آفیس آخر هفته، این هفته در جایگاه دوم جدول فروش آمریکای شمالی قرار گرفت. فیلمی که تاد فیلیپس آن را کارگردانی و واکین فینیکس و رابرت دنیرو در آن ایفای نقش کرده‌اند.

جوکر که در ژانر تریلر روانشناختی ساخته شده، توسط خود فیلیپس به همراه اسکات سیلور بر پایه شخصیت تبهکار دنیای دی‌سی به رشته تحریر درآمده است. این فیلم داستان زندگی کمدین شکست‌خورده‌ای به نام آرتور فلک در شهر گاتهام طی سال 1981 را روایت می‌کند که پس از تجربه‌های تلخ با نام جوکر وارد دنیای شرارت و تبهکاری می‌شود.

«جوکر» این هفته در 4090 سالن نمایش در آمریکای شمالی به فروشی بیش از 29 میلیون دلار دست یافت تا فروش کلی آن در آمریکا پس از سه هفته به رقمی بیش از 247 میلیون دلار برسد.

این فیلم که با بودجه‌ای 55 میلیون دلاری ساخته شده تاکنون در گیشه خارج از آمریکا به فروشی بالغ بر 490 میلیون دلار دست پیدا کرده و به این ترتیب در گیشه جهانی بیش از 737 میلیون دلار فروخته است. پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که فروش «جوکر» نیز به یک میلیارد دلار برسد.

جوکر

«سرزمین زامبی: ضربه دوم»: بازگشت پس از 10 سال

رده سوم جدول فروش آمریکای شمالی در پایان این هفته در اختیار فیلم «سرزمین زامبی: ضربه دوم» (Zombieland 2: Double Tap) است که هفته اول اکران خود را سپری کرد.

این فیلم که با بودجه 42 میلیون دلاری ساخته شده در گیشه روز جمعه موفق به شکست «جوکر» شد. اما این فیلم در پایان هفته نتوانست ضدقهرمان محبوب دی.سی را شکست دهد و با فروشی بیش از 26 میلیون دلار در 3468 سالن نمایش هفته خوبی را پشت سر گذاشت.

کارگردانی این فیلم را که محصول جدید کمپانی سونی است روبن فیشلر بر عهده دارد و بازیگرانی مثل اما استون، وودی هارلسون و جسی آیزنبرگ در آن ایفای نقش می‌کنند.

داستان فیلم رویداد‌های پس از قسمت نخست را روایت می‌کند که چهار شخصیت اصلی پس از سفرشان به واشینگتن با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. قسمت اول این فیلم با عنوان «زامبی‌لند» در سال 2009 روی پرده رفت و اکنون پس از 10 سال قسمت دوم اکران شده است.

زامبی‌لند 2

«خانواده آدامز»: یک انیمیشن پرطرفدار دیگر

«خانواده آدامز» (The Addams Family) انیمیشن جدید کمپانی گلدوین مایر ساخته کارگردان کنراد ورنن است که در سبک ژانر کمدی ترسناک تهیه شده. اسکار آیزاک، شارلیز ترون، کلویی گریس مورتس، نیک کرول و بت میلر صداپیشگان این انیمیشن هستند که داستان خانواده‌ای عجیب و غریب و ماجراجویی آنها را روایت می‌کنند.

انیمیشن این خانواده مرموز که 96 سالن برای اکران آن اضافه شده بود در دومین هفته اکران، 16 میلیون دلار فروش کرد و به جایگاه چهارم این هفته رسید. آورده این فیلم از گیشه داخلی به 56 میلیون دلار رسیده و در گیشه جهانی با محاسبه فروش خارج از آمریکا، به فروشی بیش از 30 میلیون دلار دست پیدا کرده است.

خانواده آدامز

«مرد ماه جوزا»: فیلمی با نظر‌های منفی

فیلم پرهزینه «مرد ماه جوزا» (Gemini Man) این آخر هفته و در دومین هفته اکران در رتبه پنجم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم علاوه بر نظر منفی منتقدان با نگاه منفی مخاطبان هم روبه‌رو شد.

فیلمی که انگ لی، آن را کارگردانی و ویل اسمیت در آن نقش‌آفرینی می‌کند. این فیلم داستان یک مامور پا به سن گذاشته‌ به نام هنری بروگن را روایت می‌کند که در آستانه‌ بازنشستگی است و از طرف جایی که در آنجا کار می‌کرد هدف مرگ قرار می‌گیرد.

«مرد ماه جوزا» این آخر هفته در 3642 سالن نمایش 8.5 میلیون دلار فروخت و فروش آن در گیشه آمریکای شمالی به بیش از 36 میلیون دلار رسید. این فیلم تاکنون به فروشی بیش از 118 میلیون دلار در گیشه جهانی دست پیدا کرده است.

مرد ماه جوزا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها