کد خبر: 353606
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۴:۰۴:۲۳
| |

حساب توئیتری «معتقلی‌الرأی»:

شرایط مخالفان سعودی در زندان‌ها فاجعه‌بار است

حساب توئیتری «معتقلی‌الرأی» که به امور مخالفان عربستانی دربند دولت سعودی می‌پردازد، اعلام کرد که شرایط در زندان‌های سعودی بسیار بد است و پایین‌ترین حقوق بدیهی یک انسان نیز در آنها رعایت نمی‌شود.

شرایط مخالفان سعودی در زندان‌ها فاجعه‌بار است
کد خبر: 353606
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۴:۰۴:۲۳

اعتمادآنلاین| حساب توئیتری «معتقلی‌الرأی» که به امور مخالفان عربستانی دربند دولت سعودی می‌پردازد، به نقل از یکی از زندانیان که به تازگی آزاد شده، شرایط زندان‌ها را فاجعه‌بار توصیف کرد.

در این توئیت آمده است: «برای هرکسی که اطلاعی ندارد، شرایط سلول انفرادی اینگونه است، مکانی به عرض و طول 2.5 متر که فرد باید تمامی کارهای خود را از جمله قضای حاجت، خواب و خوراک را در آن انجام دهد. قطعه پاره‌ای از اسفنج نیز برای خواب زندانی وجود دارد و خبری از هیچ تهویه یا پنجره‌ای نیست.»

وبگاه مرآه الجزیره نیز در این خصوص نوشت که شرایط زندان‌ها در عربستان سعودی بسیار بد است و پایین‌ترین حقوق بدیهی یک انسان نیز در آنها رعایت نمی‌شود.

روزنامه گاردین انگلیس در اسفند ماه سال گذشته نوشت که پس از قتل «جمال خاشقچی» دولت سعودی بر اثر فشارهای بین‌المللی به یک تیم پزشکی اجازه داد تا با 60 تن از زندانیان گفت‌و‌گو کرده و آنها را معاینه کند. در طول این معاینه مشخص شد که بسیاری از آنها تحت شکنجه قرار گرفته‌اند و در بدن آنها سوختگی‌ها و جراحات مختلف مشاهده شد.

«یمنی دسای» زندانی زن مخالف دولت سعودی که سه سال را در زندان به سر برده در تیرماه گذشته به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت که در طول سه سال یک بار نیز اجازه تماس با خانواده‌اش را نداشته و تقریبا تمامی زندانی‌ها به این شرایط دچار بودند. او گفت که مأموران زندان در زمستان‌ها آب گرم را قطع می‌کردند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها