کد خبر: 353691
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

سهیلا جلودارزاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

در کشور فضای باز، آزاد و حمایت لازم از هنر خلاق وجود ندارد/ گفتمان نسل جوان با گفتمان موجود در کشور زاویه دارد/ اجازه نمی‌دهیم هنرمندان خلاقیت‌شان را به معرض نمایش بگذارند/ چهره‌های ماندگار را به دلیل مسائل پیش‌پاافتاده محروم می‌کنیم/ چرا نباید بگذاریم مر

سهیلا جلودارزاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: گفتمان نسل جوان با گفتمان موجود در کشور زاویه دارد، اما گفتمان نسل جوان با گفتمان ملی، سنتی و مذهبی‌مان فاصله ندارد.

در کشور فضای باز، آزاد و حمایت لازم از هنر خلاق وجود ندارد/ گفتمان نسل جوان با گفتمان موجود در کشور زاویه دارد/ اجازه نمی‌دهیم هنرمندان خلاقیت‌شان را به معرض نمایش بگذارند/ چهره‌های ماندگار را به دلیل مسائل پیش‌پاافتاده محروم می‌کنیم/ چرا نباید بگذاریم مر
کد خبر: 353691
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سهیلا جلودارزاده، نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، به آسیب‌شناسی کامنت‌های میلیونی جوانان ایرانی زیر پست اینستاگرامی یک خواننده زیرزمینی که از ایران خارج‌ شده پرداخت و گفت: خواننده زیرزمینی که از ایران خارج‌ شده، 18 میلیون فالوئر ندارد. این تصور غلطی است که از نسل جوان ارائه می‌دهیم و بسیاری از فالوئرهای این افراد فیک هستند.

در کشور فضای باز، آزاد و حمایت لازم از هنر خلاق وجود ندارد

او ادامه داد: نسل جوان همیشه به هنر حساسیت داشته، به خصوص هنری که به‌ صورت فزاینده شادی خلق کند. جوان به دنبال زندگی، توسعه، رشد و تعالی است. نسل جوان ما، نسل جوان خوبی است. اگر یک‌ زمانی می‌بینید نسل جوان به هنرمندی اقبال نشان می‌دهد که در کشورهای دیگر حضور دارد به دلیل این است که در کشور فضای باز، آزاد و حمایت لازم از هنر خلاق وجود ندارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هنر اگر اثر ماندگار باشد، همیشه زنده است. در برخی موارد زمانی که تئاترهای قدیمی و آهنگ‌های قدیمی را یک فرد جدید می‌خواند، مورد استقبال قرار می‌گیرد چون جوان نوگراست و به دنبال زندگی و یک حرف بیشتر است.

اجازه نمی‌دهیم هنرمندان خلاقیت‌شان را به معرض نمایش بگذارند/ چرا نباید بگذاریم مردم از صدای شجریان بهره‌مند شوند

جلودارزاده گفت: این اقداماتی که بعضاً از جوانان شاهد هستیم به دلیل این است که اجازه نمی‌دهیم در داخل کشور هنرمندان آن‌طور که باید خلاقیت‌شان را به معرض نمایش بگذارند. حتی چهره‌های ماندگار را هم به دلیل مسائل پیش پا افتاده محروم می‌کنیم. چرا نباید بگذاریم آقای شجریان یا هنرمندان دیگری که با جنگ و انقلاب همراه بودند، کنسرت اجرا کنند و مردم از هنر آنها بهره‌مند شوند؟ در این شرایط هنرمندان و مردم به هنر زیرزمینی پناه می‌برند.

گفتمان نسل جوان با گفتمان موجود در کشور زاویه دارد/ در کشور، نه‌گفتمان داریم

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از گفتمان موجود در کشور، توضیح داد: گفتمان نسل جوان با گفتمان موجود در کشور زاویه دارد، اما گفتمان نسل جوان با گفتمان ملی، سنتی و مذهبی‌مان فاصله ندارد. همان جوان روز عاشورا هم می‌آید و سرودهای مذهبی را می‌خواند و همان جوان ممکن است از خواننده‌ای که صلاحیت نداشته باشد حمایت نکند. از سوی دیگر همین جوان در مراسم تشییع مرحوم پاشایی هم شرکت می‌کند.

به گفته جلودارزاده: در کشور، ما گفتمان نداریم بلکه نه‌گفتمان داریم. می‌گوییم کنسرت نگذارید و...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها