کد خبر: 354215
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۰۹:۴۸:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

حاشیه‌ها و نتایج هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران

از حاشیه خوشحالی ترابی که بگذریم می‌توان نگاهی هم به نتایج این هفته لیگ برتر فوتبال ایران انداخت. در هفته هفتم لیگ برتر، 20 گل به ثبت رسید و تنها دیدار 2 تیم پارس جنوبی و نفت آبادان بدون گل به پایان رسید. نتایج این هفته بیشتر به نفع تیم‌های مهمان بود. مهمانان در این هفته عملکرد بسیار خوبی از خود به جا گذاشتند.

حاشیه‌ها و نتایج هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران
کد خبر: 354215
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۰۹:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران با حواشی همراه بود که به روزنامه‌ها و فضای مجازی هم کشیده شد. شادی گل مهدی ترابی و داوری‌ بازی سپاهان و گل‌گهر سیرجان حرف و حدیث‌های بسیاری را به دنبال داشت. حرف و حدیث‌هایی که نتایج را تحت‌الشعاع قرار داد و بسیاری را به اظهارنظر وا داشت.

شادی بعد از گل مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس در بازی با پیکان در هفته اخیر لیگ برتر، حواشی زیادی همراه داشت؛ عده‌ای از او طرفداری کردند و گفتند که برای حل مشکلات کشور راهکار مناسبی را نشان داده و عده‌ای به او تاختند و متهمش کردند که در پی این شادی گل، دنبال اهداف دیگری است.


پس از این اتفاقات، عده‌ای معتقد بودند که ورزش جای اقدامات سیاسی نیست و عده‌ای گفتند بازیکن فوتبال نباید نسبت به تحولات سیاسی و اجتماعی جامعه خود بی‌تفاوت باشد.


به نظر می‌رسد بالاخره باید یک بار تکلیف خودمان را درباره نسبت سیاست با فوتبال و... مشخص و اعلام کنیم که طرفدار کدام دیدگاه هستیم. اگر موافق بیان دیدگاه سیاسی در ورزش و اعتراض یا حمایت ورزشکاران از کنش‌های مدنی و سیاسی هستیم، باید اجازه دهیم هر ورزشکاری دیدگاه خود را فارغ از اینکه موافق یا مخالف نظر ماست اعلام کند و اگر مخالف ابراز نظر سیاسی ورزشکاران هستیم، باید با همه آنها مخالفت کنیم.


اگر وریا غفوری حق دارد نسبت به تحولات سیاسی و اجتماعی واکنش نشان دهد، چرا ترابی این حق را ندارد که پیام سیاسی بدهد؟ یا چرا از وریا غفوری در شبکه‌های اجتماعی حمایت شده و به ترابی حمله می‌شود و در مقابل چرا در تریبون‌های رسمی به غفوری حمله شده و ترابی تیتر صفحه‌ یک روزنامه‌ها می‌شود؟


مهدی ترابی پس از بازی با پیکان در مصاحبه‌ای گفت: «این خوشحالی ایده خودم بود و مطمئن باشید از جایی خط نگرفته‌ام و کسی هم به من نگفته بود چنین کاری را انجام دهم. قبل از اینکه چنین خوشحالی‌ای را بعد از گل زدن در نظر بگیرم، فکر همه چیز را کرده بودم و می‌دانستم که نظرها مثبت و منفی خواهد بود. طبیعتاً خیلی‌ها در شبکه‌های مجازی واکنش نشان دادند، اما هجمه‌ها و مخالفت‌ها به هیچ عنوان دلسردم نمی‌کند. من به کاری که انجام دادم اعتقاد داشتم.»


هافبک تهاجمی تیم فوتبال پرسپولیس در ارتباط با بحث خدمت سربازی‌اش و اینکه می‌گویند با این شادی گل به راحتی کارت معافیت خود را دریافت خواهد کرد، گفت: «من دانشجو هستم. اگر می‌خواستم معافی بگیرم، کارهای دیگری انجام می‌دادم.»

از حاشیه خوشحالی ترابی که بگذریم می‌توان نگاهی هم به نتایج این هفته لیگ برتر فوتبال ایران انداخت. در هفته هفتم لیگ برتر، 20 گل به ثبت رسید و تنها دیدار 2 تیم پارس جنوبی و نفت آبادان بدون گل به پایان رسید. نتایج این هفته بیشتر به نفع تیم‌های مهمان بود. مهمانان در این هفته عملکرد بسیار خوبی از خود به جا گذاشتند.

استقلال موفق شد پس از هفته‌ها ناکامی با چهار گل سایپا را شکست دهد و با بازی هجومی هوادارانش را به آینده این تیم امیدوار کند. استقلال با این پیروزی به رده هفتم جدول صعود کرد.

تیم‌های تراکتور، فولاد خوزستان و شهرخودرو هم موفق شدند حریفان خود را در خانه با شکست مواجه کنند. پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان نیز با پیروزی خانگی به کار خود پایان دادند.


برد پرسپولیس نیز هرچند حواشی بسیاری در پی داشت، شرایط این تیم را پس از شکست در مقابل تیم‌های صدر جدول اندکی تغییر داد.


تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان هم میزبان تیم فوتبال سپاهان اصفهان بود که این دیدار در نهایت با برتری 2 بر صفر تیم اصفهانی به پایان رسید.


با نتایجی که در این هفته رقم خورد، سپاهان 17 امتیازی شد و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به تراکتور دوباره در صدر جدول قرار گرفت.


تا پایان هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران سپاهان و تراکتورسازی مدعیان اصلی هستند و بر سر صدرنشینی رقابت می‌کنند.

نتایج کامل دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر فوتبال:

ماشین‌سازی تبریز 2- فولاد خوزستان 3
پارس جنوبی جم صفر- صنعت نفت آبادان صفر
پرسپولیس 2- پیکان یک
نساجی مازندران صفر- تراکتور تبریز 4
گل‌گهر سیرجان صفر- سپاهان 2
ذوب‌آهن اصفهان صفر- شهر خودرو یک
سایپا صفر- استقلال 4
نفت مسجدسلیمان یک- شاهین شهرداری بوشهر صفر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها