کد خبر: 354330
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

لیدا بندانی، مربی سابق تیم ملی زنان ووشو، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اولین تجربه مربیان ایرانی تجربه‌ای درخشان بود/ نوجوانان ووشوی ایران آینده‌ای روشن دارند

تیم ووشوی ایران هرچند با پیشرفت در مسابقات بین‌المللی و نزدیک شدن به ووشوی چین، امکان استفاده از مربیان این کشور را از دست داد، اما در مسابقات جهانی شانگهای برای اولین بار با مربیان ایرانی شرکت کرد و موفقیت بزرگی به دست آورد.

اولین تجربه مربیان ایرانی تجربه‌ای درخشان بود/ نوجوانان ووشوی ایران آینده‌ای روشن دارند
کد خبر: 354330
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن - تیم ملی ووشوی ایران برای شرکت در پانزدهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان، روز 24 مهرماه، به شانگهای چین سفر کرد و در 2 بخش ساندا و تالو در این رقابت‌ها به میدان رفت.

تیم ایران در بخش ساندای مردان با ترکیب عرفان آهنگریان در وزن 65 کیلوگرم، محسن محمدسیفی در وزن 70 کیلوگرم، یوسف صبری در وزن 75 کیلوگرم، علی خورشیدی در وزن 80 کیلوگرم و میلاد عارفی‌مقام در وزن 85 کیلوگرم با سرمربیگری حسین اوجاقی و مربیگری علی دهقان حضور داشت.

همچنین تیم ایران در بخش تالوی مردان و در تیم دوئلین متشکل از فرشاد عربی، نوید مکوندی و امیرمحمد رضایی بود و در تالوی انفرادی سیدمحمدحسینی، مصطفی حسن‌زاده و محمدعلی مجیری حضور داشتند. سرمربیگری این تیم را هم فرشاد عربی بر عهده داشت.

از سوی دیگر در بخش ساندای زنان الهه منصوریان در وزن 65 کیلوگرم، شهربانو منصوریان در 70 کیلوگرم و مریم هاشمی در 75 کیلوگرم‌ ترکیب تیم ایران را به سرمربیگری راضیه طهماسبی تشکیل می‌دادند.

در بخش تالوی زنان نیز زهرا کیانی و هانیه رجبی حضور داشتند و محبوبه کریمی سرمربی تیم بود.

روز دوشنبه شهربانو منصوریان با پیروزی مقابل نماینده برزیل مدال طلای وزن 70 کیلوگرم را به خود اختصاص داد. در وزن 75- کیلوگرم نیز مریم هاشمی با برد مقابل نماینده هند صاحب گردن‌آویز طلا شد.

روز سه‌شنبه در وزن 65 کیلوگرم الهه منصوریان سانداکار ایران به مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان دست یافت. در تالوی انفرادی هم محمدعلی مجیری موفق به کسب مدال طلا شد و در بخش تالوی زنان هانیه رجبی به مدال نقره دست یافت.

در ادامه این مسابقات، روز چهارشنبه در وزن 70 کیلوگرم محسن محمدسیفی با برد مقابل نماینده لبنان به مدال طلا دست پیدا کرد. در وزن 65 کیلوگرم عرفان آهنگریان با برتری مقابل نماینده روسیه مدال طلا را به دست آورد. در وزن 75 کیلوگرم نیز یوسف صبری با پیورزی مقابل نماینده مراکش صاحب مدال طلا شد. در وزن 85 کیلوگرم هم میلاد عارفی‌مقام با برتری مقابل حرف ویتنامی مدال طلا را از آن خود کرد. در بخش تالو نیز هانیه رجبی در فرم نن‌گوئن به مدال نقره دست یافت.

عملکرد ایران در این رقابت‌ها عملکردی درخشان بود. تیم ووشوی ایران هرچند با پیشرفت در مسابقات بین‌المللی و نزدیک شدن به ووشوی چین، امکان استفاده از مربیان این کشور را از دست داد، اما در مسابقات جهانی شانگهای برای اولین بار با مربیان ایرانی شرکت کرد و موفقیت بزرگی به دست آورد.

تغذیه زنان و مردان ووشوکار هم شبیه یکدیگر است

لیدا بندانی، مربی سابق تیم ملی زنان، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با اشاره به موفقیت تیم ووشوی ایران در این دوره از رقابت‌ها، گفت: «امسال اولین سالی بود که تیم ملی ما از سرمربی ایرانی استفاده کرد. استفاده از مربیان ایرانی، هم در تیم جوانان در مسابقات آسیایی و هم در تیم بزرگسالان در رقابت‌های جهانی شانگهای، تجربه‌ای بسیار موفق بود. اغلب بچه‌های ما وزن عوض کرده بودند و موفقیت در چنین شرایطی کار بسیار بزرگی بود. این اتفاق نشان‌دهنده عملکرد بسیار خوب مربیان ایرانی بود.»

مربی سابق تیم ملی همچنین در ارتباط با اردوهای آماده‌سازی تیم ملی گفت: «تالوی زنان بعد از مسابقات آسیایی جاکارتا اردوها را آغاز کرد و مردادماه وارد اردوی سه‌ماهه دائم شد. در بخش ساندا تیم سه ماه اردوی اصلی داشت و در این اردو تمرینات بسیار فشرده‌ای زیر نظر مربیان ایرانی انجام دادند و من فکر می‌کنم اردوی بسیار موفقی بود.»

لیلا بندانی ادامه داد: «امکانات و اردوها و سالن‌های بخش زنان و مردان دقیقاً مشابه یکدیگر است. حتی تغذیه زنان و مردان ووشوکار هم شبیه یکدیگر است.»

مربی سابق تیم ملی در پایان در مورد تیم جوانان گفت: «مسابقات آسیایی از جهانی هم سخت‌تر است، چون رقیبان آسیایی در ووشو قوی‌تر هستند. اما تیم ووشوی جوانان ما در مسابقات آسیایی بسیار قوی ظاهر شد. یک نقره و 2 برنز به دلیل ناداوری‌ای بود که چینی‌ها انجام دادند وگرنه من تصور می‌کنم بچه‌های ما می‌توانستند سه طلا بگیرند. در چند سال گذشته ووشوی جوانان ما رشد زیادی داشته و سطح مسابقات داخلی بسیار بالاست. من فکر می‌کنم نوجوانان ما می‌توانند در آینده موفقیت‌های بزرگ‌تری در ووشو کسب کنند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها