کد خبر: 354411
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۵:۲۶:۲۱
| |

آمریکا و اتحادیه اروپا برای ازسرگیری مذاکرات صلح افغانستان توافق کردند

براساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه آمریکا، کشورهای غربی توافق کردند تا با همکاری دولت افغانستان و طالبان، مذاکرات صلح این کشور را آغاز کنند.

آمریکا و اتحادیه اروپا برای ازسرگیری مذاکرات صلح افغانستان توافق کردند
کد خبر: 354411
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۵:۲۶:۲۱

اعتمادآنلاین| طبق بیانیه رسمی وزارت امور خارجه آمریکا، در روز چهارشنبه (امروز)، حامیان غربی افغانستان توافق کردند تا با دولت کابل، طالبان و رهبران جامعه مدنی برای رسیدن به یک توافق صلح پایدار در این کشور، همکاری کنند.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه به نقل از این بیانیه اعلام کرد، فرستاده‌ها و نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، نروژ، بریتانیا و آمریکا روز 22 اکتبر (30 مهر) در دفتر مرکزی اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار و گفت‌وگو کردند.

همچنین در این بیانیه آمده که شرکت‌کنندگان، «تقاضای گسترده و صمیمانه مردم افغانستان را برای ایجاد صلح پایدار و پایان دادن به جنگ تصدیق کردند.»

در این بیانیه از تمامی طرف‌ها خواسته شده تا یک آتش‌بس را در طول مذاکرات بین‌الافغانی رعایت کنند تا شرکت‌کنندگان بتوانند پیرامون نقشه راه سیاسی، برای آینده افغانستان به توافق برسند.

همچنین این بیانیه از «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان و «عبدالله عبدالله» رئیس‌ اجراییه این کشور و دیگر مقامات برجسته افغانستان خواست تا بر روی آماده‌سازی دولت برای آغاز مذاکرات رسمی «بین‌الافغانی» با طالبان تمرکز کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها