کد خبر: 354432
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۵:۵۷:۳۷
| |

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران:

نوسان در قیمت یک کالا مربوط به عملکرد تعزیرات نیست

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، با بیان اینکه در ابرشهر تهران نظارت صنفی کاری بسیار سنگین است، گفت: اینکه کالایی در نقاط مختلف تهران با قیمت‌های متفاوت عرضه شود به اشکال در سیستم اداره شهر باز می گردد نه عملکرد سازمان تعزیرات.

نوسان در قیمت یک کالا مربوط به عملکرد تعزیرات نیست
کد خبر: 354432
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۵:۵۷:۳۷

اعتمادآنلاین| محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، با اشاره به وسعت کار تعزیرات حکومتی در حوزه نظارت بر البسه و خوراک گرفته تا اقلام مصرفی و... گفت: بهداشت و درمان بحثی بسیار وسیعی است و در این حوزه نیز نظارت داریم و گاه ضرورت دارد داخل اتاق عمل بیمارستان ها ورود کرده و وضعیت را بررسی نماییم.

وی ادامه داد: در بحث تعرفه بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود، مطب‌ها و... ورود می کنیم و در حوزه بیمارستانی نیز مبالغ هتلینگ بیمار را مورد نظارت قرار می دهیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: در دنیا حدود 500 هزار قلم تجهیزات پزشکی وجود دارد و در کشور 270هزار قلم تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد و ما به تمام این حوزه ها ورود می کنیم.

اسفنانی خاطرنشان کرد: داشتن مجوز درمان و صلاحیت نیروی انسانی فعال در این مراکز بخشی دیگر از حوزه نظارتی ماست.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی تعزیرات گفت: در ابرشهر تهران نظارت صنفی کاری بسیار سنگین است؛ شاید کالایی نظیر میوه در نقاط مختلف تهران با قیمت های متفاوت عرضه شود که به اشکال در سیستم اداره ابرشهر تهران باز می گردد؛ نه عملکرد سازمان تعزیرات!

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: یکسری کالاها و خدمات تابع قیمت گذاری ثابت هستند و نمی توانند بنابر هزینه های شهری، قیمت گذاری بالاتری داشته باشند؛ مثل قیمت لبنیات که مصرف عامه مردم است و این محصولات تابع قیمت گذاری واحد است که باید در تمام ایران اجرایی شود و هیچ تخلفی برای تعزیرات قابل پذیرش نیست.

اسفنانی در عین حال گفت: محصولی مانند میوه درجه بندی دارد ولی گاه میوه درجه سه را با قیمت درجه یک به فروش می رسانند؛ فروشنده از سوا کردن ممانعت می کند و در این حوزه نظارت بر عهده تعزیرات نیست.

این مقام مسئول در تعزیرات حکومتی با اشاره به بازداشت 30 نفر در حوزه گران فروشی مرغ در سال گذشته اظهار کرد: با افتخار عرض می کنم از عید امسال که افزایش قانونی قیمت مرغ را داشتیم -صرف نظر از اینکه این قیمت گذاری حق بود یا خیر- تا یکی دو ماه گذشته قیمت مرغ را بصورت ثابت داشتیم و حتی از 11 هزار و 500 تومان پایین تر آمد. این کار بسیار سخت ولی شدنی بود.

اسفنانی ادامه داد: بارها شخصا نیمه شب در بازار حضور داشتم چون می خواهیم به وظایف خود عمل کنیم ولی نیازمندیم سازمان و ادارات دیگر و خاصه مردم نیز در فرهنگ مصرف کمک حال ما باشند.

وی افزود: گاه مورد هجمه قرار می گیریم که منصفانه نیست؛ در این فضا همه باید کمک کنند ولی به دلایلی حمایت لازم صورت نمی گیرد و. ما در میدان مانده ایم و با این حال مورد هجمه قرار گرفته ایم.

اسفنانی خاطرنشان کرد: تعزیرات عامل گرانی نیست و ما در حال مبارزه با گران فروشی هستیم. گاه با گرانی مواجهیم؛ بعنوان مثال وقتی ارز گران می شود تقصیر ما نیست ولی تعزیرات موظف است با گران فروشی برخورد کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران خاطرنشان کرد: ما هجمه ها را به دیده منت قبول می کنیم چرا که در این حوزه تکلیف قانونی داریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها