کد خبر: 354455
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کدام کشورها بیشترین و کمترین آمار قتل را دارند؟/ بیشتر کشورهایی که آمار قتل در آنها پایین است، در آسیا قرار دارند

طبق گزارشی که سازمان ملل متحد منتشر کرده، کشورهای السالوادور، جامائیکا و هندوراس بیشترین آمار قتل و کشورهای ژاپن، سنگاپور و هنگ‌کنگ کمترین آمار قتل را دارند. دلیل این آدم‌کشی‌ها بیکاری، مصرف مواد مخدر، نابرابری، تبعیض جنسیتی، شرایط ناپایدار سیاسی و در دسترس بودن سلاح گرم ذکر شده است.

کدام کشورها بیشترین و کمترین آمار قتل را دارند؟/ بیشتر کشورهایی که آمار قتل در آنها پایین است، در آسیا قرار دارند
کد خبر: 354455
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - شایع‌ترین نوع جرم قتل است. آمار قتل در کشورهای گوناگون بسته به نوع قتل متفاوت است. قتل‌هایی که خود شخص مسبب آن بوده، آدم‌کشی یا حتی قتل تصادفی از انواع قتل به شمار می‌روند.

اعتمادآنلاین، به نقل از worldpopulationreview، گزارش می‌دهد که فاکتورهای زیادی باعث کاهش آمار قتل و جنایت در یک کشور می‌شود. این عوامل را می‌توان این‌گونه برشمرد: میزان توانمندی اقتصادی یا ثروت مردم، قوانین سختگیرانه درباره استفاده از اسلحه، شدت مجازات تعیین‌شده برای مجرم و....

آمار آدم کشی

طبق آمار مطالعه جهانی درباره آدم‌کشی در سال 2019 که سازمان ملل متحد آن را منتشر کرد، حدود 464 هزار نفر در سال 2017 بر اثر آدم‌کشی جان خود را از دست دادند. گزارش‌ها نشان داد در کشورهایی که تعداد سلاح گرم در آنها بیشتر بوده، آمار قتل‌ نیز نسبت به میزان جهانی بیشتر است. میزان ارتکاب قتل عددی است که در هر 100 هزار نفر محاسبه می‌شود. طبق گزارش سازمان ملل متحد، این 10 کشور آمار قتل بالایی دارند:

1- السالوادور (61.08)

2- جامائیکا (57)

3- هندوراس (41.7)

4- بلیز (37.9)

5- آفریقای جنوبی (35.9)

6- لسوتو (41.25)

7- برزیل (30.5)

8- سنت لوسیا (29.6)

9- گوآتمالا (26.1)

10- دومینیکا (26.1)

السالوادور با آمار قتل حدود 61 نفر در هر 100 هزار نفر بالاترین میزان آدم‌کشی را دارد. خوشبختانه طی سه سال اخیر، این آمار کاهش یافته است. طبق آمار منتشرشده از سازمان ملل متحد، کسانی که دست به قتل زدند با مشکلاتی از قبیل بیکاری، نابرابری، تبعیض جنسیتی، شرایط ناپایدار سیاسی، وجود اسلحه گرم و مواد مخدر روبه‌رو بودند. کشورها با شناسایی این مشکلات می‌توانند به صورت غیرمستقیم به کاهش آمار قتل کمک کنند.

این 10 کشور پایین‌ترین آمار آدم‌کشی در سراسر جهان را دارند:

1- ژاپن (0.2)

2- سنگاپور (0.2)

3- هنگ‌کنگ (0.3)

4- لوکزامبورگ (0.3)

5- اندونزی (0.4)

6- نروژ (0.5)

7- عمان (0.5)

8- سوئیس (0.5)

9- امارات (0.5)

10- چین (0.6)

بیشتر کشورهایی که آمار قتل در آنها پایین است، در آسیا قرار دارند. ژاپن که کمترین آمار قتل را دارد موازین بسیار شدیدی برای حمل سلاح گرم مقرر کرده است. داشتن سلاح گرم در این کشور پروسه‌ای طولانی دارد و جزای حمل غیرقانونی آن اعدام است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها