کد خبر: 354653
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ ۱۶:۱۳:۱۹
| |

محمدعلی طهماسبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی:

ارائه آموزش‌های نوین باغداری در اولویت قرار دارد

محمدعلی طهماسبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی، گفت: ارائه آموزش های نوین باغداری به بهره برداران به ویژه در استفاده از ارقام جدید از اولویت های این وزارتخانه است.

ارائه آموزش‌های نوین باغداری در اولویت قرار دارد
کد خبر: 354653
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ ۱۶:۱۳:۱۹

اعتمادآنلاین| محمدعلی طهماسبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی، روز پنجشنبه در بازدید از باغستان های روستای مله برفی در شهرستان باشت از توابع کهگیلویه و بویراحمد گفت: میوه برخی از ارقام جدید محصولات باغی بازارپسندی بهتری دارند که با توجه به مشکلات فروش نیاز است باغداران درباره آن اطلاعات کافی داشته داشته باشند.

وی بیان کرد: ارائه آموزش هایی برای چگونگی بهره وری از کود و سم از دیگری موضوعاتی است که باید مورد توجه بهره برداران قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی تصریح کرد: استفاده از شیوه های سنتی در باغداری افزون بر تولید محصولات با کیفیت پایین باعث هدروی منابع آب و خاک و کاهش درآمد بهره برداران می شود.

طهماسبی تاکید کرد: ایجاد زیرساخت هایی مانند سردخانه های بزرگ صنعتی، واحدهای فراوری میوه از دیگر نیازهای حوزه باغداری در ایران و به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی عنوان کرد:تشکیل تعاونی ها و اتحادیه های صنفی به عنوان راهکاری برای قطع دست دلالان از دیگر نیازهای باغداری در کشور است.سالانه 23 میلیون تن محصول باغی در ایران تولید می شود که این میزان محصول در 2میلیون و 800 هزار هکتار باغ میوه در کشور تولید می‌شود.ایران در تولید 22 محصول باغی مهم، در رتبه نخست تا هفتم جهانی قرار دارد.

طهماسبی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن شرایط جغرافیایی یکی از مناطق بسیار مستعد کشور برای تولید میوه های ارگانیک و سالم است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها