کد خبر: 354844
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر:

حباب سکه از بین رفته است

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: کاهش تقاضا، عرضه مناسب و کاهش نرخ ارز باعث از بین رفتن حباب سکه شده است.

حباب سکه از بین رفته است
کد خبر: 354844
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: هفته گذشته روند قیمت‌ها بدین ترتیب بوده که ارزش اونس طلا نوسان زیادی نداشته و از 1490 دلار تا 1496 دلار نوسان داشته است که نوسان زیادی نیست اما در این مدت کاهش قیمت طلای داخلی به دلیل کاهش نرخ ارز اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: به عبارتی در هفته گذشته کاهش قیمت سکه و طلا را به دلیل کاهش نرخ ارز داشته‌ایم. این موضوع باعث شده است در حالیکه در ابتدای هفته قیمت سکه سه میلیون و 975 هزار تومان بود در پایان هفته به سه میلیون و 880 هزار تومان کاهش یابد.

این کارشناس بازار طلا افزود: این کاهش قیمت طلا و سکه در حالی است که قیمت جهانی طلا تغییر چندانی نداشته است؛ بنابراین علت کاهش قیمت طلا ، علاوه بر کاهش نرخ ارز، کاهش تقاضا هم بوده است. در هفته‌ای که گذشت با توجه به ایام تعطیلات و روزهای پایانی ماه صفر، تمایل خرید طلا و سکه در بازار به شدت کاهش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر شاهد بودیم که قیمت سکه بین 500 تا 700 هزار تومان کاهش داشته و حباب سکه از بین رفته است. این در حالی است که روند قیمت طلا در بازارهای جهانی روبه افزایش بوده است.

کشتی‌آرای تاکید کرد: بنابراین نتیجه می‌گیریم که کاهش تقاضا و عرضه مناسب باعث از بین رفتن حباب سکه شده است و قیمت‌ها در حال حاضر با توجه به قیمت‌های جهانی و نرخ ارز، به حداقل رسیده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها