کد خبر: 354893
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

شکایت کارگر از کارفرما چطور قابل پیگیری است؟

اگر کارگر از کارفرما شکایتی داشته باشد به کجا باید مراجعه کند؟

شکایت کارگر از کارفرما چطور قابل پیگیری است؟
کد خبر: 354893
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: اگر کارگر از کارفرما شکایتی داشته باشد به کجا باید مراجعه کند؟


کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین: به موجب ماده 157 قانون کار، کلیه اختلافات کارگر و کارفرما ناشی از اجرای مقررات این قانون و سایر مقررات کار، بدواً در ادارات کار و در هیا‌ت‌های تشخیص و حل اختلاف رسیدگی می‌شود که اصولاً در این هیات‌ها اصل بر سازش بوده و درصورتی‌که میان کارگر و کارفرما سازش حاصل شود، سازش‌نامه رأی محسوب شده و معتبر است. اما اگر سازش حاصل نشد، به موجب قانون‌ کار به پرونده رسیدگی، و حکم مقتضی صادر می‌شود.

***

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی @Modiretemad در تلگرام با ما در میان بگذارید. مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها