کد خبر: 355754
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۰۸:۲۴:۵۵
| |

آیت‌الله ممدوحی، عضو جامعه مدرسان حوزه علمیه قم:

جهت‌دهی واقفان به سمت نیات متناسب با نیاز روز اتاق فکر می‌خواهد

آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسان حوزه علمیه قم، گفت: جهت‌دهی واقفان جدید به سمت نیات متناسب با نیاز روز "اتاق فکر" می‌خواهد.

جهت‌دهی واقفان به سمت نیات متناسب با نیاز روز اتاق فکر می‌خواهد
کد خبر: 355754
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۰۸:۲۴:۵۵

اعتمادآنلاین| آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسان حوزه علمیه قم، به مناسبت دهه وقف با بیان اینکه وقف رفع گرفتاریهای جامعه را دنبال می‌کند، گفت: وقف ذخیره‌ای است که شارع مقدس آن را برای حل مشکلات جامعه قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه واقفان انسانهای بزرگی هستند که برای خدمت به جامعه و آیندگان از مال خود می‌گذرند، گفت: معرفی واقفان بزرگ میتواند در ترغیب جامعه به گرایش به سمت این سنت پسندیده اثرگذار باشد.

نماینده پیشین مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر اینکه واقفان جدید باید به دنبال وقف کردن بر اساس نیازهای روز جامعه باشند، گفت: واقفان جدید باید با تحقیق و مشاوره اموال خود را در جهتی وقف کنند که گرهی از مشکلات زندگی مردم را چه در زمان حال و چه در آینده باز کند.

آیت الله ممدوحی با بیان اینکه جهت دهی واقفان جدید به سمت نیات متناسب با نیاز روز به برنامه ریزی و تشکیل اتاق فکر نیاز دارد، گفت: باید متخصصان و صاحبنظران حوزه وقف موضوعات متناسب با نیاز جامعه را احصاء کرده و واقفان جدید را در جریان نیات جدید بگذارند.

وی همچنین با اشاره به پیشینیه تاریخی وقف ، تاکید کرد: وقف تنها خاص دین اسلام نیست و در همه ادیان الهی جایگاه مهمی داشته و همواره به کمک حل مشکلات جامعه آمده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها