کد خبر: 355761
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۰۸:۲۹:۵۸
| |

«سبزی‌خرد کنی» کسب درآمد با کمترین سرمایه

«سبزی خرد کنی» شغلی است که کمترین سرمایه را می خواهد؛ در تمام فصول مشتری دارد و روشی مناسب برای آنهایی است که می خواهند با سرمایه اندک درآمد کسب کنند.

«سبزی‌خرد کنی» کسب درآمد با کمترین سرمایه
کد خبر: 355761
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۰۸:۲۹:۵۸

اعتمادآنلاین| مشغله زیاد و زمان محدود باعث ورود غذاهای آماده به خانه‌ها شده است به صورتی که خانواده‌ها مواد آماده طبخ را برای پخت و پز انتخاب می‌کنند و این امر باعث شده فرصت‌های شغلی مناسبی ایجاد شود و دامنه مشاغل خانگی در رسته‌های مختلف گسترش یافته است.

پیش از این خانواده‌ها سبزی، آبلیمو و آبغوره مورد نیاز را در منزل آماده می‌کردند، اکنون بخش زیادی از خانم‌ ها شاغل هستند و ساعت‌هایی از روز را در بیرون از خانه و محل کار خود سپری می‌کنند و وقتی برای انجام برخی کارهای غیرضروری خانه نمی‌گذارند و ترجیح می‌دهند از محصولات فرآوری شده استفاده کنند.

همین مساله موجب به‌وجود آمدن برخی مشاغل و کسب و کارهای خدماتی شده است. یکی از این مشاغل مغازه‌های کوچکی است که در سطح شهر می‌بینیم که انواع سبزی‌های مورد نیاز طبخ، آبلیمو، آبغوره، پیاز سرخ شده و ترشی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

موضوع مورد بحث ما معرفی کسب و کار سبزی خرد کنی، سرمایه مورد نیاز و چالش‌های این شغل است.

چه وسایل و امکاناتی نیاز داریم؟

برای شروع این کار ابتدا باید مشخص شود که در چه مقیاسی انجام می‌شود، ممکن است فردی بخواهد کار را به صورت محدود شروع کند که به نسبت سرمایه کمتری نیاز است. برای شروع هر کاری نیاز به فضای مناسب برای آن کار است، حداقل فضای لازم برای راه اندازی این کسب و کار خانگی 12 متر است.

این کسب و کار به امکانات و تجهیزات سطح بالا و گران قیمت نیازی ندارد. مهم ترین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی این حرفه عبارتند از میزی بزرگ و چند صندلی (برای پاک کردن سبزی روی آن)، تعدادی سبد و تشت بزرگ (برای شست وشوی سبزیجات)، یک یا تعدادی قابلمه یا ظرف بزرگ و اجاق گاز (برای تفت دادن یا پخت سبزیجات) و ملزوماتی همچون پیش‌بند، چکمه و چاقو است.

چنانچه میانگین قیمت هر سبد و تشت را 45 هزار تومان، قابله آلومینیومی 600 هزار تومان، اجاق گاز 700 هزار تومان در نظر بگیریم، برای این اقلام حدود دو میلیون تومان سرمایه نیاز داریم.

مهمترین وسیله مورد نیاز در سبزی خردکنی، دستگاه خرد کردن سبزی است که بهای آن برای یک دستگاه برقی ساده بین 470 تا 750 هزار تومان و نوع صنعتی نیز بین سه تا 6 میلیون تومان است.

چنانچه بخواهید در کنار خرد کردن سبزی، آبگیری آبلیمو و آبغوره را نیز انجام دهید نیاز به دستگاه مربوطه دارید که بهای آن بین چهار تا پنج میلیون تومان است.

تازگی و کیفیت مناسب رکن اصلی در تهیه مواد اولیه

مواد اولیه یک رکن اساسی در شکل‌گیری و رونق این کسب‌وکار است. در انواع سبزی‌هایی که برای کار نیاز است، حتما باید محصولات دست‌اول و باکیفیت تهیه شود.

«مریم محمدی» که پنج سال است به این حرفه مشغول است در گفت و گو با ایرنا، می‌گوید: در این کسب و کار باید محصول با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب را تهیه کنیم، بنابراین بهتر است مواد اولیه را از میدان‌های مرکزی تره‌بار که قیمت مناسبی دارند خرید کنیم.

وی افزود: بسته‌بندی مناسب نقش مهمی در فروش محصول دارد و جذب مشتری دارد و باید دقت لازم در این زمینه داشته باشیم.

محمدی که همراه همسر و پنج نفر از دوستان خود کار می‌کند درباره چالش‌های این حرفه می‌گوید: میزان فروش یکی از مهمترین چالش‌ها در هر کاری است و بهتر است کار خود را در مقطع کوچک بین دوستان و آشنایان شروع کنیم و با توجه به فاسد شدن مواد اولیه بر اساس سفارش‌هایی که وجود دارد محصول تهیه کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه محصولات ما فاسدشدنی هستند، باید با رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلف برای فروش مذاکره کنیم که در بیشتر موارد آنها حاضر به خرید نقدی نیستند و پرداخت پول را منوط به فروش می‌کنند یا به صورت چکی خرید می‌کنند.

محمدی افزود: یکی دیگری از چالش‌ها تنوع محصول است زیرا محصولات کم تنوع از مشتریان کمتری برخوردار هستند بنابراین در کنار سبزی‌های آماده باید بادمجان و پیاز خرد شده، ترشی، مربا و موارد مشابه نیز تهیه کنیم.

وی درباره متوسط درآمد ماهیانه این حرفه گفت: نمی‌توان رقم دقیقی را اعلام کرد زیرا در شراط و فصل‌های مختلف درآمدها متفاوت است برای نمونه در تابستان مشتری‌ها زیاد است.

محمدی اظهارداشت: این حرفه با توجه به سرمایه کم درآمد مناسبی برای خانواده‌ها دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها