کد خبر: 355824
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۰۹:۵۱:۴۲
| |

برخورد 2 کهکشان از نگاه «هابل» + عکس

تلسکوپ فضایی «هابل» با تصویربرداری از برخورد 2 کهکشان بزرگ با یکدیگر که به دنبال این تصادم در یکدیگر ادغام شده‌اند، جلوه زیبای دیگری از دنیای آفرینش را به تصویر کشید.

برخورد 2 کهکشان از نگاه «هابل» + عکس
کد خبر: 355824
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۰۹:۵۱:۴۲

اعتمادآنلاین| تصویر هابل از این 2 کهکشان فرورفته در یکدیگر به گونه ای است که بیننده تصور می کند چهره فردی را در آسمان مشاهده می کند، زیرا مرکز این دو کهکشان که زرد رنگ و درخشان و کروی شکل هستند مانند چشمان یک انسان کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و دیگر ستاره‌ها نیز گردی چهره یک شخص را در قلب آسمان شکل داده اند.

تصویر یادشده در 19 ژوئن سال جاری میلادی توسط هابل تهیه شده و مربوط به کهکشان هایی است که در فاصله 704 میلیون سال نوری از زمین قرار دارند.

باید توجه داشت که برخورد و ادغام کهکشان های مختلف با یکدیگر پدیده تازه ای در جهان نیست و حتی کهکشان راه شیری نیز 4 میلیارد سال قبل با کهکشان های دیگری برخورد کرده و به علت ادغام در آنها بزرگتر و حجیم تر شده است. در اثر این برخوردها و تحت تاثیر نیروی جاذبه هر دو کهکشان شکل و ظاهر آنها نیز تغییر کرده و شرایط بسیاری از ستاره‌های در حال چرخش در این کهکشان ها دچار تغییر می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این دو کهکشان برخورد کرده با یکدیگر کم و بیش شرایط مشابه و ابعاد یکسانی داشته اند و البته بررسی‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

کهکشان

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها