کد خبر: 355851
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۰:۳۴:۱۹
| |

دورخیز آزادکاران امید برای سکوی جهانی

تیم کشتی آزاد امید ایران در حالی با کسب یک طلا و یک برنز و با 50 امتیاز در پنج وزن نخست پیکارهای قهرمانی جهان در رده چهارم قرار دارد که با توجه به داشتن سه فینالیست در پنج وزن دوم، شانس زیادی برای قرار گرفتن بروی سکو و حتی کسب عنوان قهرمانی را دارد.

دورخیز آزادکاران امید برای سکوی جهانی
کد خبر: 355851
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۰:۳۴:۱۹

اعتمادآنلاین| مسابقات پنج وزن نخست، رقابت‌های کشتی آزاد زیر 23 سال جهان (امیدها) سه‌شنبه شب با برگزاری رقابت‌های رده‌بندی و فینال به پایان رسید که «مجتبی گلیج» در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، «علیرضا سرلک» در وزن 57 کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کرد و «امیرحسین حسینی» نیز پنجم شد.

همچنین مسابقات مقدماتی رقابت‌های پنج وزن دوم کشتی آزاد زیر 23 سال (امیدها) قهرمانی جهان نیز روز گذشته در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد که «محمد نخودی»، «کامران قاسم پور» و «امیرحسین زارع» در اوزان 74، 86 و 125 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و «حسین شهبازی» نیز در گروه بازنده‌ها حضور دارد.

تیم ایران در پایان رقابت‌های پنج وزن نخست پیکارهای قهرمانی جهان در مجموع با 50 امتیاز و بعد از جمهوری آذربایجان (75 امتیاز)، گرجستان (72 امتیاز) و روسیه (65 امتیاز) در رده چهارم قرار دارد. با توجه به سه فینالیست کشورمان و همچنین شانس شهبازی برای کسب مدال برنز، به طور حتم تیم ایران برروی یکی از سکوهای اول تا سوم قرار خواهد گرفت.

تیم ایران در حالی پای به این رقابت‌ها گذاشته که «علی سوادکوهی» نماینده وزن 79 کیلوگرم خود را به دلیل صادر نشدن ویزا به همراه ندارد و با یک کشتی‌گیر کمتر در پیکارهای امیدهای جهان حضور یافته است.

همچنین تارنمای اتحادیه جهانی کشتی با انتشار عکس «مجتبی گلیج» آزادکار کشورمان نوشت: گُلیج با عملکردی چشمگیر موفق شد دومین مدال طلای خود در رقابت‌های زیر 23 سال قهرمانی جهان را از آن خود کند. آزادکار وزن 97 کیلوگرم ایران که در سال 2017 نخستین مدال طلای خود در رقابت‌های زیر 23 سال (امیدها) قهرمانی جهان را از آن خود کرده بود، در مسابقات جهانی 2018 حضور نداشت و شب گذشته مقابل «شامیل موسی‌یف» قهرمان جهان در سال 2017 از روسیه، با پیروزی 8 بر 2 مدال طلا را کسب کرد.

گُلیج در این رقابت‌ها در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر «لوکاس کراساسکاس» از لیتوانی را شکست داد و در دومین مبارزه نیز مقابل «گی وی ماتچاراشویلی» از گرجستان با نتیجه 8 بر 6 پیروز شد و به نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 2 از سد «دزیانیس خرامیانکوف» از بلاروس گذشت و راهی دیدار فینال شد و در دیدار نهایی نیز «شامیل موسی‌یف» از روسیه را با نتیجه 8 بر 2 مغلوب کرد و به مدال طلا رسید.

گلیج در پیکارهای قهرمانی سال 2018 بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان همراه تیم ملی کشتی آزاد ایران حضور داشت که در آنجا عملکرد خوبی نداشت و وداع زودهنگامی از مسابقات داشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها