کد خبر: 355955
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۳:۴۳:۱۹
| |

ترکیه: گشت‌زنی‌های مشترک با روسیه به زودی آغاز می‌شود /روسیه: اجرای توافق با ترکیه مشکلاتی دارد

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، آنکارا و مسکو به زودی گشت‌زنی‌های نظامی مشترکشان در یک منطقه امن در سوریه را آغاز خواهند کرد. وزیر دفاع روسیه نیز توافق کشورش با ترکیه سر وضعیت شمال سوریه را تنها راه حفظ صلح و حاکمیت سوریه خواند اما اجرای آن را خالی از مشکل ندانست.

ترکیه: گشت‌زنی‌های مشترک با روسیه به زودی آغاز می‌شود /روسیه: اجرای توافق با ترکیه مشکلاتی دارد
کد خبر: 355955
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۳:۴۳:۱۹

اعتمادآنلاین| خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در حالی درباره آغاز قریب‌الوقوع گشت‌زنی‌های مشترک کشورش با روسیه در شمال سوریه صحبت کرده که این طرح در نشست چند وقت پیش میان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نظر گرفته شد.

همچنین سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز در صحبت‌هایی جداگانه اظهار کرد، اجرای توافق ترکیه با روسیه درباره شمال سوریه با توجه به حملات آنکارا امر آسانی نیست اما این تنها راه برای حفظ حاکمیت سوریه و دستیابی به صلح است.

او امروز «چهارشنبه» در جریان دیدارش با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان اظهار کرد: یادداشت تفاهم امضاشده از سوی روسای جمهور روسیه و ترکیه در دست اجراست و اجرای آن خالی از مشکل نبوده اما از نظر ما این شاید تنها راه تضمین صلح و حفظ حاکمیت سوریه است.

او در ادامه این صحبت‌هایش به آمادگی روسیه برای در اختیار گذاشتن تجربه‌اش در جنگ با تروریسم جهانی و ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به مناطق تاثیرپذیرفته از درگیری‌ها از جمله در حوزه پاکسازی مین و ارائه خدمات امداد پزشکی اشاره کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها