کد خبر: 356055
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۷:۲۴:۳۵
| |

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:

بانک‌های خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در تهران دلالی می‌کنند

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: بانک‌های خصوصی پول‌های مردم استان را می‌گیرند و در تهران با آن دلالی و کاسبی می‌کنند.

بانک‌های خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در تهران دلالی می‌کنند
کد خبر: 356055
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۷:۲۴:۳۵

اعتمادآنلاین| ‌ "جبار کیانی پور" چهارشنبه، هشتم آبان ماه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد افزود: استان ما به دلیل مشکلات زیاد و محرومیت‌های تاریخی از بسیاری فرصت‌های سرمایه‌گذاری عقب است و با وجود همه تلاش‌های دولت‌مردان، با توجه به شرایط توپوگرافی و شرایط اقلیمی استان فاصله زیادی با سایر استان‌های کشور داریم.

وی اظهارکرد: استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت و مساحت از منابع آبی سرشار، منابع طبیعی و ظرفیت نفت و گاز خوبی برخوردار است به طوری که می‌تواند استان‌های همجوار خود را هم تامین کند بنابراین دولتمردان باید به چنین استانی با این همه مواهب خدادادی توجه ویژه‌ای داشته باشند. ما در ماراتن توسعه فاصله زیادی با سایر استان‌ها داریم.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به نقش پنجره واحد در بهبود کسب و کار استان خاطرنشان کرد: امیدواریم پنجره واحد به توسعه استان کمک کند و به مرحله‌ای برسیم که از تمامی ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

کیانی پور با اشاره به مراحل اخذ مجوزها و پروسه‌ای که طول می‌کشد تا مجوزها برای شکل‌گیری یک کسب و کار در استان کهگیلویه و بویراحمد صادر می‌شود، تصریح کرد: طبق بررسی‌ها، فرایند اخذ مجوزها در این استان 70 مرحله دارد و به طور میانگین بین 15 تا 28 ماه طول می‌کشد تا یک مجوز تأسیس صادر شود.

وی کل سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در استان کهگیلویه و بویراحمد را 50 میلیون دلار عنوان کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم در بحث پنجره واحد بروکراسی را به حداقل برسانیم.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه ساز و کار مالیاتی موجود در جهت رونق تولید نیست، بیان کرد: ما هم باور داریم فعالان اقتصادی استان باید مالیات پرداخت کنند اما مشکل ما آنهایی است که کار اقتصادی سیاه و زیرزمینی می‌کنند و مالیات نمی‌پردازند.

کیانی پور با بیان اینکه مالیات‌ها در کهگیلویه و بویراحمد از سقف بالاتر است که این شرایط خوبی برای ما فعالان اقتصادی نیست، اظهارکرد: سازمان امور مالیاتی باید فعالان اقتصادی شناسنامه‌دار را کمتر آزار داده و به دنبال مودی جدید باشد.

وی با اشاره به موضوع تهاتر تاکید کرد: بعد از گذشت هشت ماه از سال با وجود اینکه فرم‌های نوع یک و دو تهاتر از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تخصیص لازم را دریافت کرده‌اند اما سامانه خزانه‌داری هنوز در استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ضمن انتقاد از رویه فعالیت بانک‌های خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: بانک‌های خصوصی سپرده ها و منابع مردم استان را می‌گیرند و در تهران با آن دلالی و کاسبی می‌کنند و خیلی از این بانک‌ها منابع استان را گرفته و تبدیل به ملک و یورو کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها