کد خبر: 356132
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۰۹:۵۹:۴۲
| |

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس:

اطلاعات وزارت رفاه از وضعیت اقتصادی خانوارها دقیق نیست

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، با اشاره به اینکه اجرای طرح خدمات بیمه سلامت بر اساس وسع بیماران با این اطلاعات نامشخص و غیردقیق وزارت رفاه به صلاح نیست گفت: اجرای طرح خدمات بیمه سلامت بر اساس وسع مردم با مشکل روبه‌رو می‌شود.

اطلاعات وزارت رفاه از وضعیت اقتصادی خانوارها دقیق نیست
کد خبر: 356132
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۰۹:۵۹:۴۲

اعتمادآنلاین| محمدرضا پورابراهیمی، صبح امروز و در آخرین روز از هفته بیمه سلامت در همایش بیمه سلامت استان کرمان که با حضور علی‌اکبر حقدوست مشاور عالی سازمان بیمه سلامت کشور رگزار شد اظهار داشت: استان کرمان در حوزه بیمه سلامت در بسیاری از طرح‌ها پایلوت است و موفقیت‌های خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات نظام اسلامی اهمیت دادن به خدمات درمانی و پوشش بیمه است گفت: امروز عموم مردم از بیمه استفاده می‌کنند و در حوزه سلامت مشکلی وجود ندارد اما باید با شناسایی نقاط ضعف به کیفیت مطلوب‌تر رسید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در استان کرمان در سال 97 حدود 720 میلیارد تومان تعهدات بیمه سلامت انجام شده است افزود: از این میزان بدهی‌های بیمه سلامت به دستگاههای مختلف حوزه سلامت یک چالش است.

وی با بیان اینکه اگر بخش‌های بیمارستانی کوچک و خصوصی را نبینیم استمرار فعالیت‌های آنها با مشکل روبه‌رو خواهد شد گفت: درخواست داریم که بدهی‌های سال 97 بیمه سلامت که حدود 100 میلیارد تومان است به سرعت پرداخت شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه اگر داروخانه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی تقویت نشوند خدمات آنها متوقف می‌شود افزود: همپوشانی خدمات بیمه‌ای یک چالش است و البته در سال‌های اخیر برای رفع این مشکل اقداماتی انجام شده اما کامل نیست.

وی با بیان اینکه در غربالگری خدمات بیمه‌ای اخیرا اقداماتی در حال انجام است گفت: در اجرای این طرح باید افراد دهک‌های پایین جامعه را دید و با اطلاعات دقیق این کار انجام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت رفاه اطلاعات افراد را دسته‌بندی می‌کند یادآورشد: در روز اول قرار بود یارانه به افراد دهک پایین جامعه پرداخت شود اما دولت اول بحث یارانه‌ها را اشتباه اجرایی کرد و دولت بعد هم همین روند اشتباه را ادامه داده است.

وی با بیان اینکه اشتباهات فاحشی در پرداخت یارانه‌ها صورت گرفته است تصریح کرد: در بحث حذف یارانه‌ها نیز افرادی حذف شدند که مشکلات اقتصادی زیادی دارند و دلیل آن عدم وجود اطلاعات دقیق از خانوارهاست.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه خبرهایی وجود دارد که اطلاعات وزارت رفاه از خانوارها دقیق نیست گفت: اجرای طرح خدمات بیمه سلامت بر اساس وسع مردم با مشکل روبه‌رو می‌شود.

وی اجرای طرح خدمات بیمه سلامت بر اساس وسع بیماران را به صلاح کشور ندانست و افزود: اجرای این طرح با این اطلاعات نامشخص و غیردقیق وزارت رفاه به صلاح نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصادفات جاده‌ای هزینه بسیار سنگینی به جامعه وارد می‌کند و کشته‌ها و معلولیت‌های زیادی بر اثر تصادفات دادیم گفت: پیشگیری از بروز حوادث بسیار اهمیت دارد و بیمه سلامت در زمینه پیشگیری باید ورود کرده و برنامه ارائه بدهد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها