کد خبر: 356305
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۰۷:۵۷:۰۰
| |

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تلاش برای رونق تولید یک تکلیف شرعی و قانونی است

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش برای تحقق رونق تولید در کشور در این شرایط یک تکلیف شرعی و قانونی و پیگیری این موضوع اولویت دولت است.

تلاش برای رونق تولید یک تکلیف شرعی و قانونی است
کد خبر: 356305
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۰۷:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی شامگاه پنجشنبه در جلسه توسعه اقنصادی شهرستان خدابنده افزود: در شرایط کنونی باید از مردم و تولیدکنندگان حمایت کنیم چون که راه حل مشکلات در گرو تحقق رونق تولید است.

وی ادامه داد: با رونق تولید مشکلات معیشت و تورم رفع می شود ولی یک عده نمی خواهند این موضوع را بپذیرند.

رحمانی با بیان اینکه همه باید باور کنیم راه حل مشکلات رونق تولید است، تصریح کرد: اگر در پرداخت تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان سخت گیری و یا کوتاهی شود، این کار به مثابه یک جنایت است.

وی با بیان اینکه اشتغال و کاهش بیکاری باید دغدغه اصلی همه ما باشد، خاطرنشان کرد: بر اساس رهنمودها و تاکید رهبر معظم انقلاب بر رونق تولید، نباید بگذاریم در این شرایط واحدهای تولیدی تعطیل شوند.

رحمانی افزود: برخی از مسائل و مشکلات موجود در حوزه تولید، با تعامل و ارتباط سازنده بین دستگاه های اجرایی، بانک ها و تولیدکنندگان به راحتی قابل حل شدن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به انجام آمایش مناطق مختلف کشور از حیث توسعه یافتگی صنعتی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمایش انجام شده برخی از استان ها و مناطق از میزان میانگین توسعه یافتگی صنعتی،خیلی پایین هستند و تلاش ما این است عدالت در این زمینه محقق شود و در این راستا 300 طرح برای توسعه صنعتی در شهرستان ها تعریف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرستان خدابنده از حیث توسعه صنعتی در محرومیت است، اظهار داشت: برای جبران این کاستی می توان اولویت هایی همچون فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی و نیز تعریف طرح هایی برای حضور و مشارکت سرمایه گذاران در اجرای پروژه های مختلف مدنظر مسئولان استانی و شهرستانی قرار گیرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در استان زنجان وجود دارد، اگر تلاش شود این استان می تواند در زمینه توسعه صنعتی، یک استان نمونه باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر یک روزه خود به استان زنجان، با حضور در شهرستان خدابنده در جلسه توسعه اقتصادی این شهرستان شرکت کرد.

رحمانی پیش از آن از "کارخانه آریا رنگ درخشان" و همچنین سه واحد تولیدی دیگر در شهرک صنعتی خدابنده بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات تولیدکنندگان قرار گرفت.

شهرستان خدابنده با چهار بخش، هفت شهر و بیش از 220 روستای دارای سکنه، حدود 180 هزار نفر جمعیت دارد.


این شهرستان در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، یک چهارم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها