کد خبر: 356327
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۰۸:۳۷:۰۰
| |

رییس فدراسیون قایقرانی:

نتایج روئینگ قایقرانی ایران را به سهمیه المپیک توکیو امیدوار کرد

رییس فدراسیون قایقرانی، با اشاره به نتایج ملی‌پوشان روئینگ در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: با این نتایج به کسب سهمیه المپیک توکیو امیدوارتر شدم اما باید بیشتر تلاش کنیم.

نتایج روئینگ قایقرانی ایران را به سهمیه المپیک توکیو امیدوار کرد
کد خبر: 356327
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۰۸:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا سهرابیان پس از درخشش ملی‌پوشان روئینگ ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی درباره این مسابقات اظهار داشت: عملکرد ملی‌پوشان روئینگ در این مسابقات راضی کننده بود.

هیچ‌کدام از ورزشکاران ما دست خالی به کشور بازنگشتند و همگی صاحب مدال شدند. به نظرم در فاصله 6 ماه تا انتخابی المپیک توانستیم عملکرد بسیار خوبی در آسیا داشته باشیم و حالا آسیایی‌ها متوجه شده‌اند که روئینگ کشورمان دارای چه جایگاهی است.

رییس فدراسیون قایقرانی ادامه داد: با این وجود کار ما تمام نشده بلکه تازه اول راه هستیم و باید با قدرت بیشتری برای مسابقات انتخابی المپیک آماده شویم. ما در قهرمانی آسیا قدرت خود را نشان دادیم. بهمن نصیری به عنوان پدیده قاره در تک‌نفره سنگین وزن قهرمان شد و ستاره مسابقات بود. به طور قطع آسیایی‌ها برای انتخابی المپیک برنامه‌ریزی می‌کنند و ما نیز باید با قدرت به کارمان ادامه بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال که سطح رقابت‌های قهرمانی آسیا را چطور ارزیابی کرد؟ گفت: پیش از مسابقات می‌دانستیم که همه آسیایی‌ها با تمام توان در کره‌جنوبی حاضر می‌شوند. هم می‌خواهند خودشان را محک بزنند و هم وضعیت آسیایی‌ها را ببینند.

طبق همین پیش‌بینی شاهد بودیم که کشورها با بهترین نفرات وارد رقابت‌ها شدند و نتایج و زمان‌ها این موضوع را نشان می‌دهد. کیفیت مسابقات بسیار بالا بود.

موضوع قایق‌ها و ارتقای امکانات روئینگ این روزها در کانون توجه ورزشکاران و مربیان است؛ سهرابیان نیز به این مساله اشاره کرد و درباره قایق‌هایی که از قبل خریداری شده گفت: ما در حاشیه این مسابقات درباره قایق‌ها صحبت کردیم و به نتایج مطلوبی رسیدیم. بخشی از منابع مالی که قرار بود از سمت وزارت ورزش کمک شود به دست‌مان رسید اما من به کره‌جنوبی رفته بودم. پس از اینکه بازگشتم به سرعت پیگیر شدم تا تسویه حساب‌های نهایی را انجام دهیم و قایق‌ها سریع به ایران ارسال شود.

رییس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این سوال که برای وارد کردن قایق‌ها مشکلی پیش‌ روی فدراسیون نیست؟ تصریح کرد: به طور حتم این موضوع زمان‌بر خواهد بود که امیدوارم زمانش به حداقل برسد. ما کارهای اداری را انجام می‌دهیم و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نیز که همیشه در کنارمان بودند در این موضوع حامی ما هستند.

وی افزود: امیدوارم گمرک ایران با ما همکاری کند تا قایق‌ها به محض رسیدن ترخیص شوند و بتوانیم آنها را در اختیار ورزشکاران قرار دهیم. به هر حال ما مسابقات انتخابی المپیک را پیش‌ رو داریم و باید با بهترین امکانات برای این مسابقات آماده شویم.

سهرابیان در پاسخ به این سوال که با توجه به نتایج ملی‌پوشان در قهرمانی آسیا چقدر به کسب سهمیه امیدوار شده‌ است؟ بیان کرد: من همیشه به ورزشکارنم ایمان دارم و می‌دانم آنها بهترین نتایج را می‌گیرند. می‌دانم که سهمیه هم خواهند گرفت اما هیچ وقت حرفی نزدم. اکنون که این نتایج را دیده‌ام به کسب سهمیه امیدوارتر شده‌ام اما بازهم حرفی از تعداد سهمیه‌ها نمی‌زنم.

وی با بیان این مطلب که انتظارها از قایقرانی و به خصوص روئینگ بیشتر شده، گفت: این نتایج انتظار ما و البته خانواده ورزش را از قایقرانی به خصوص روئینگ بیشتر کرد. پتانسیل ورزشکاران ما بالا است و همه برای افتخارآفرینی تلاش می‌کنند. در این راه به برنامه‌ریزی و حمایت مالی هم نیاز داریم تا با قدرت و انسجام بیشتری کار کنیم.

رییس فدراسیون قایقرانی با تاکید بر این موضوع که قایقرانی پتانسیل درخشش در المپیک را هم دارد، تصریح کرد: قایقرانی ایران توانایی این را دارد تا در رقابت‌های جهانی و المپیک بدرخشد اما اگر می‌خواهیم مانند کشتی و وزنه برداری در سطح المپیک مطرح شویم و از مدال‌های زیاد این رشته سهم داشته‌باشیم باید کار زیربنایی انجام شود که این هم نیازمند منابع خیلی خوب است.

وی افزود: البته منابع مالی یک طرف قضیه است و بحث دیگر کار کردن روی افکار ورزشکار است. در این مدت هیات‌های استانی خیلی به ما کمک کردند و باید از رییس هیات میانه، خراسان شمالی و همچنین مدیران و مسئولان شهرستان میانه و سملقان قدردانی کنم. امیدوارم بقیه هیات‌های استانی هم بتوانند در حد توان به من کمک کنند.

سهرابیان درباره خداحافظی عاقل حبیبیان از دنیای قهرمانی نیز گفت: عاقل حبیبیان مدال با ارزشی گرفت و خیلی تلاش کرد به طوری که مسابقه تمام شد توان بلند شدن از قایق را نداشت. البته هنوز به طور رسمی خداحافظی نکرده و ما امیدواریم بتوانیم از تجربیاتش کمک بگیریم و در کنار تیم باشد. حبیبیان از ورزشکاران با تجربه و توانمند ما است.

رییس فدراسیون قایقرانی درباره انتخاب شدن به عنوان عضو کمیته پاراروئینگ آسیا نیز تاکید کرد: در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا، اجلاس کنفدراسیون آسیایی نیز برگزار شد. در این اجلاس با تائید هیات رییسه به عنوان عضو کمیته پاراروئینگ آسیا انتخاب شدم. همچنین با رایزنی‌هایی که انجام شد ایران به عنوان مرکزی برای کار تحقیقاتی و پژوهش رویینگ آسیا انتخاب شد که در نوع خود کار بی نظیری است و قرار است به زودی طرح خود را به کنفدراسیون ارائه بدهیم.

وی در پایان گفت: آقای مرادی که نایب رییس ایرانی کنفدراسیون روئینگ آسیا است در این کنفدراسیون به خوبی از ما حمایت کرد و با رایزنی‌هایی که داشت تاثیر زیادی بر روی انتخاب من گذاشت. جا دارد از او تشکر کنم. وی در خصوص قایق‌ها نیز رایزنی‌های زیادی داشت و به ما کمک کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها