کد خبر: 357042
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از وضعیت این روزهای امیر علی‌اکبری:

تحریم‌ها فایتر ایرانی را از درآمد میلیونی محروم کرد؟

امیر علی‌اکبری درباره قطع همکاری با سازمان UFC گفت: «6 ماه بود که با UFC مشغول کلنجار بودیم تا راه‌حلی برای این موضوع بیابیم و بتوانیم مشکل را حل کنیم، اما فایده‌ای نداشت و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با توافق از این سازمان جدا شوم.»

تحریم‌ها فایتر ایرانی را از درآمد میلیونی محروم کرد؟
کد خبر: 357042
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ امیر علی‌اکبری به دلیل تحریم‌های آمریکا نتوانست در رقابت‌های UFC شرکت کند تا فرصت حضور در مهم‌ترین رقابت رشته MMA را از دست بدهد. او که با حاشیه‌های فراوانی از سازمان ACA روسیه جدا شده بود حالا شاید دوباره به این سازمان ورزشی بازگردد.

امیر علی‌اکبری درباره قطع همکاری با سازمان UFC گفت: «6 ماه بود که با UFC مشغول کلنجار بودیم تا راه‌حلی برای این موضوع بیابیم و بتوانیم مشکل را حل کنیم، اما فایده‌ای نداشت و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با توافق از این سازمان جدا شوم.»

علی‌اکبری چگونه با UFC قرارداد بست؟

اردیبهشت‌ماه امسال بود که امیر علی‌اکبری به سازمان UFC پیوست. حضور این فایتر ایرانی در مهم‌ترین رقابت‌های MMA جهان باعث شد موجی از خوشحالی ورزش ایران را فرا گیرد. هرچند بعد از این اتفاق سازمان ACA روسیه که میزبان علی‌اکبری در رقابت‌های رزمی ترکیبی بود، حسابی از این رفتار علی‌اکبری ناراحت شد و خیلی زود نسبت به این اتفاق موضع گرفت. آنها این جدایی را نقض قوانین این رشته ورزشی دانستند. آلکسی یاتسنکو، رئیس سازمان ACA روسیه، درباره دلایل رفتن این ورزشکار ایرانی از این سازمان گفت: «از طرف تیم امیر نقض قوانین صورت گرفت و تیم مدیریتی او تلاش زیادی کرد تا از پیگیری قانونی جلوگیری شود. این موضوع پیچیده‌تر از اینها بود. در نتیجه ما او را از قراردادش با سازمان ACA کنار گذاشتیم. هر مبارز آزاد است که از این سازمان برود تا زمانی که به تمام تعهدات‌شان پایبند باشند. ساده است، ما آنچه لازم باشد انجام می‌دهیم و مبارزها نیز هرچه خودشان بخواهند، کاملاً بر اساس تطبیق دقیق با قراردادها خواهد بود.»

البته این سازمان یک بیانیه هم در این رابطه صادر کرد و در آن خواستار پاسخگویی علی‌اکبری و سازمان UFC شد. آنها در آن بیانیه نوشتند: «فایتر ایرانی امیر علی‌اکبری از انعقاد قرارداد با سازمان UFC خبر داده در حالی‌ که فراموش کرده تحت قرارداد قانونی سازمان ACA است. ما به ورزشکار [امیر علی‌اکبری] این مساله را یادآوری کردیم و اخطاری را هم برای نایب‌رئیس و مچ میکر UFC «شان شلبی» و «مایک ماینارد» به همراه تمام مدارک و مستندات فرستادیم. ما منتظر توضیحات فایتر و مسئولیت‌پذیری سازمان UFC خواهیم بود. باید منتظر واکنش امیر علی‌اکبری و سازمان UFC در این خصوص باشیم!»

هرچند فایتر ایرانی توجهی به این صحبت‌ها نشان نداد و خود را برای حضور در UFC آماده کرد. ماه‌ها از این انتقال گذشت، اما علی‌اکبری هیچ مبارزه‌ای در این سازمان انجام نداد تا شرایط برای او سخت شود.

قرارداد میلیونی امیر علی‌اکبری با UFC

علی‌اکبری بابت جدایی از UFC حسابی ناراحت است. او نه‌ تنها حضور در یکی از مهم‌ترین سازمان‌های مهم MMA را از دست داد بلکه ضرر هنگفتی هم متحمل شد. همه این اتفاقات تنها به دلیل تحریم‌های آمریکا رخ داد و باعث شد این ورزشکار ایرانی نتواند خودش را به سطح بالاتری از این رشته ورزشی برساند. او درباره این اتفاقی که برایش رخ‌ داده گفت: «مقدار پولی که قرار بود از UFC بگیرم میلیون دلاری بود و بحث 10 یا 20 هزار دلار نبود که به‌ صورت دستی جابه‌جا کنم. وقتی قرار است پول عظیمی در این حد جابه‌جا شود قطعاً مباحث مربوط به تحریم جلوی آن را می‌گیرد. هیچ ورزشکاری مبلغ قراردادش را اعلام نمی‌کند، اما در همین حد بگویم که مبلغ قرارداد من میلیون دلاری و بالاتر از بسیاری از ورزشکاران حاضر در UFC بود.»

تحریم آمریکا و جدایی از UFC

طبق گفته علی‌اکبری، او و سازمان UFC ماه‌ها برای حل مشکل پیش‌آمده تلاش کردند، اما به هیچ راه‌حلی نرسیدند. جدایی تنها راهی بود که هر 2 می‌توانستند انتخاب کنند و در آخر نیز همین کار را انجام دادند. اکنون امیر علی‌اکبری که سال‌ها در رقابت‌های رایزین ژاپن و ACA روسیه فعالیت داشته، باید یک سازمان دیگر را به‌ جای UFC انتخاب کند تا بتواند کارش را در این رشته ورزشی ادامه دهد. خبرهایی مبنی بر بازگشت این فایتر ایرانی به روسیه منتشر شده است و بعد هم نیست این ورزشکار دوباره کارش را در ACA از سر بگیرد.

UFC تکذیب کرد

هرچند امیر علی‌اکبری اعلام کرده که این جدایی به خاطر تحریم‌های آمریکا بوده، اما گزارشگر سازمان UFC، با استناد به اظهارات رئیس کمیته ضد دوپینگ این سازمان، ادعا کرده قرارداد امیر علی‌اکبری با UFC به دلیل داشتن سابقه دوپینگ در سال‌های گذشته فسخ شده است. آنها اعلام کرده‌اند که علی‌اکبری هرگز نمی‌تواند در سازمان UFC به فعالیت بپردازد. علی‌اکبری زمانی که در رشته کشتی فعالیت می‌کرد، به دلیل مثبت بودن آزمایش دوپینگش، برای همیشه از حضور در این رشته ورزشی منع شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها