کد خبر: 357265
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۲۰:۱۳:۳۲
| |

جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور:

سوگیری ارکان نظام در انتخابات معطوف به تحقق مشارکت حداکثری است

جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور، گفت: سوگیری تمام ارکان نظام جمهوری اسلام ایران در انتخابات معطوف به تحقق مشارکت حداکثری است.

سوگیری ارکان نظام در انتخابات معطوف به تحقق مشارکت حداکثری است
کد خبر: 357265
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۲۰:۱۳:۳۲

اعتمادآنلاین| جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور، عصر یکشنبه در جمع معتمدین، برگزیدگان و نمایندگان اقشار مختلف استان همدان با گرامیداشت 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز گفت: طی سفرهای استانی تاکنون با بیش از 3500 نفر از معتمدین و نمایندگان اقشار مختلف استان هایی از سراسر کشور دیدار و گفتگو و هم اندیشی داشته ایم.

عرف با اشاره به این که در اسفند سال 96 وزیر کشور بخشنامه منشور گفتگوی سیاسی را به استان ها ابلاغ کرد که یکی از مهم ترین هدف گذاری ها و چشم اندازهای آن، تقویت و بسط گفتگو است، اظهار داشت: یکی از خلاًهای قابل توجه در کشور این است که کمتر با یکدیگر گفتگو می کنیم و آستانه تحملمان نیز پایین آمده در حالی که هدف مشترک همه ما اعتلای کشور، اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و توفیق دولت است.

وی بابیان اینکه باید مبتنی بر اهداف عالیه ای که در قانون اساسی به شکل واضح بیان شده بیشتر گفتگو کرد و هدف مشترک را مبنا قرار داد، گفت: باید به اشتراکات بیشتر از افتراق ها توجه کرد.

17 خانه احزاب در 17 استان کشور راه اندازی شد

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: فعال کردن احزاب و تقویت آن ها یک وظیفه مهم است که در این راستا تاکنون 17 خانه احزاب در 17 استان کشور راه اندازی شده و در سطح ملی نیز خانه احزاب فعال است.

عرف افزود: باید برای فعالیت مدنی قانونمند در سطح کشور فرهنگ سازی و تلاش شود و در این راستا یکی از وظایف اساسی تقویت احزاب است که از مهم ترین نمودهای فعالیت مدنی قانونمند در کشور محسوب می شوند.

عرف در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه هر قدرکشور منسجم تر و کارآمدتر باشد مسئولان و مردم احساس بهتری خواهند داشت، افزود: باید برای افزایش میزان رضایتمندی مردم تلاش کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به این که یکی از عوامل تحقق مشارکت بالا، وجود زمینه های رقابت است و با توجه به شرایط کشور، سوگیری همه ارکان نظام معطوف به تحقق مشارکت حداکثری است، اظهار داشت: در چنین فضایی، همه تلاش می کنند که فضا رقابتی باشد اما آن چه همه ما باید رعایت کنیم قانون است.

وی افزود: باید تلاش کنیم قانون مبنای گفتگوها و فعالیت ها باشد و اگر هم اختلاف نظری بین جریان ها و گروه های مختلف وجود دارد راه حل و رفع آن، قانونمداری و رجوع به صندوق رأی است.

چهار رکن اساسی در خصوص انتخابات قائل هستیم که مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت را شامل می شودعرف با تأکید بر این که چهار رکن اساسی در خصوص انتخابات قائل هستیم که مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت را شامل می شود، اظهار داشت: امروز در بحث امنیت احساس تهدید جدی نداریم و در حوزه رقابت هم تلاش شده که فضا رقابتی شود.

وی در خصوص موضوع سلامت انتخابات نیز افزود: در حوزه سلامت، بخشی از موضوعات به رفتار کاندیداها و هواداران برمی گردد و در شرایط کنونی، مصرف فرهنگی هم به نوعی فست فودی شده و تأمل و تعقل نمی کنیم که فلان خبر صحیح است یا خیر که در چنین فضایی، تخریب افراد و گروه ها هم زیاد می شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه کار کارشناسی و تلاش زیادی برای لایحه جامع انتخابات انجام و بهمن ماه 1397 هم از طرف رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، اظهار داشت: علاوه بر موضوعات متنوع و مختلف، چند مقوله مهم از جمله مواجهه با مسأله ورود پول های مشکوک با منابع مجهول و هم چنین تخلفاتی مثل خرید و فروش رأی در آن لایحه مطرح شده است.

عرف در خصوص اهمیت مشارکت مردم نیز گفت: اگر امنیت و پیشرفت کشور را می خواهیم باید مشارکت سطح بالایی را رقم بزنیم و معتمدین و نخبگان و اقشار مختلف به عنوان اجزای جامعه مدنی، نگاه جدی تری به بحث مشارکت داشته باشند کمااینکه از هر نظر و ایده ای در این زمینه استقبال و استفاده می کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها