کد خبر: 357266
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۲۰:۱۹:۵۳
| |

محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران تاکید کرد؛

ضرورت برنامه‌ریزی محله محور در دوره جدید مدیریت شهری

غلام‌حسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، بر توجه به برنامه‌ریزی محله محور در دوره جدید مدیریت شهری تاکید کرد.

ضرورت برنامه‌ریزی محله محور در دوره جدید مدیریت شهری
کد خبر: 357266
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۲۰:۱۹:۵۳

اعتمادآنلاین| غلام‌حسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، عصر امروز در مراسم آغاز پویش شهروندی آرزوهای تهران که با حضور محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای‌شهر، حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران و جمعی از شهروندان محله یوسف‌آباد در فرهنگسرای شفق برگزار شد، گفت: خوشحالم که در اولین نقطه این پویش حضور دارم؛ پویشی با عنوان آرزوهای تهران که قرار است در همه محلات شهر آرزوهای شهروندان را دنبال کند.

وی ادامه داد: ما در تهران مشکلات عدیده‌ای داریم؛ براساس نظرسنجی که اخیرا انجام شد طبق معمول ترافیک و آلودگی در صدر بودند؛ بعد از این موارد مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی دیده می‌شدند و حتی مشکل موش‌ها نیز در میان پاسخ‌های بسیاری از شهروندان وجود داشت.

محمدی تصریح کرد: نظرسنجی هایی که از مردم انجام می‌شود، اگرچه ایده‌های واقعی برای برنامه‌ریزی به دست می‌دهد، قاعدتاً کافی نیستند چرا که ما معمولا به محلاتمان نگاه محله‌‌محور نداریم و نمی‌دانیم در هر محله چه نیازهایی وجود دارد. ایده شورایاری‌ها برای حل همین مشکل بود تا در شناخت درست نیاز شهروندان به شهرداری و شورای‌شهر کمک شود.

محمدی تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت شهری این حساسیت بیشتر شده چرا که شعار ما برمبنای نگاه به روح شهر و ارتقای کیفیت زندگی است؛ در نتیجه باید ارتباط بهتر با مردم داشته باشیم.

وی ادامه داد: درست است که سامانه‌هایی مثل 137 وجود دارند اما ما باید از برنامه‌ها و ایده‌های شهروندان نیز مطلع باشیم. در این دوره برنامه‌ریزی محله‌محور یا «برنامه‌ریزی با مردم برای مردم» اهمیت جدی پیدا کرده است.

مشاور شهردار تهران گفت: اگر قرار است این کار را انجام دهیم باید آرزوهای مردم را به طور جدی بدانیم و نسبت به آن ها آگاهی داشته باشیم. وقتی خانم نژادبهرام این ایده را مطرح کردند، احساس کردیم در محله‌های متعدد قابلیت اجرا دارد. قرار شد به صورت پایلوت در یک تا دو مرحله انجام شود و اگر نتایج قابل قبول داشت، به باقی مناطق تسری داده شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران افزود: با تاکید و راهنمایی دکتر حناچی به این اعتقاد رسیده‌ایم که شهر را باید با نگاه به ضلع شهروندان، سیاست‌گذاران و سرمایه‌گذاران اداره کنیم. ضلع شهروندان زمانی به فرآیند تصمیم‌گیری اضافه خواهد شد که افکارشان در برنامه‌ها ظهور و بروز پیدا کند.

وی افزود این موضوع باعث ایجاد حس تعلق مردم به شهرشان می‌شود. با این حس تعلق است که دیگر شاهد ریختن روزانه 500 تن زباله در مسیل‌ها و رودهای شهر نخواهیم بود. در واقع تحت این شرایط دیگر مردم شهر را خانه خود تلقی می‌کنند.

محمدی تاکید کرد: وقتی می‌بینید جایی طبق آرزوهایتان ساخته می‌شود، حس تعلقتان به آن‌جا افزایش می‌یابد. ما همین برنامه را داریم و به مرور تمام ذینفعان به این طرح می‌پیوندند تا پاسخ‌های روشن‌تر و بهتری برای پرسش‌های خود بیابیم.

وی گفت: امید داریم که با تشکیل یک شورای عالی برای هویت‌بخشی به محلات بتوانیم این پویش را برای همه محلات شهر تهران اجرا کنیم. امیدوارم مردم خوب محله یوسف‌آباد مشارکت خوبی در این حرکت داشته باشند. این پویش برمبنای IT پیش می‌رود و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه «تهرانِ‌من» مشارکت داشته باشند. فکر می‌کنم این پویش از آن دست اقداماتی است که با همراهی مردم ثمرات فوق‌العاده‌ای در پی خواهد داشت.

غلام‌حسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در پایان لازم است از همکاری آقای فرهادی شهردار محترم منطقه6 نیز تشکر کنم. امیدوارم اعضای شورای‌شهر نیز به مدد مهندس هاشمی مثل همیشه ما را یاری کنند تا در این مسیر به نتایج خوشایندی برسیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها