کد خبر: 357397
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۱۷:۴۵:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از قهرمانی لوئیس همیلتون در فرمول یک ۲۰۱۹:

راننده بریتانیایی در یک‌قدمی شکستن رکورد شوماخر افسانه‌ای

همیلتون بعد از کسب عنوان قهرمانی این موفقیت را به «نیکی لائودا»ی فقید، که در میانه فصل درگذشت، تقدیم کرد و گفت: «واقعاً دلتنگ نیکی شده‌ام و می‌دانم اگر امروز حضور داشت، کلاهش را از سر برمی‌داشت. من نمی‌توانستم چنین کاری را بدون نیکی انجام دهم، او اینجا با ماست.»

راننده بریتانیایی در یک‌قدمی شکستن رکورد شوماخر افسانه‌ای
کد خبر: 357397
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۱۷:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پیست آستین ایالات تگزاس در آمریکا میزبان نوزدهمین مرحله از رقابت‌های فرمول یک 2019 بود. هرچند والتری بوتاس فنلاندی از تیم مرسدس توانست زودتر از همه به خط پایان برسد، اما این لوئیس همیلتون بریتانیایی بود که ششمین قهرمانی جهانش را جشن گرفت. همیلتون با کسب 381 امتیاز قهرمان شد تا یک قدم به رکورد مایکل شوماخر افسانه‌ای نزدیک‌تر شود.

همیلتون بعد از کسب عنوان قهرمانی این موفقیت را به «نیکی لائودا»ی فقید، که در میانه فصل درگذشت، تقدیم کرد و گفت: «واقعاً دلتنگ نیکی شده‌ام و می‌دانم اگر امروز حضور داشت، کلاهش را از سر برمی‌داشت. من نمی‌توانستم چنین کاری را بدون نیکی انجام دهم، او اینجا با ماست.»

این راننده بریتانیایی پیش از آغاز رقابت‌های فرمول یک آمریکا اعلام کرده بود که از دوران اوجش فاصله دارد، اما با این شرایط هم می‌کوشد تا ششمین عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. همیلتون در پیست آستین می‌توانست با یک مقام هشتمی هم قهرمان این رقابت‌ها شود، اما او بعد از هم‌تیمی‌اش از خط پایان گذشت تا نشان دهد هنوز تشنه پیروزی در رقابت‌های گرندپری است. همیلتون دومین راننده‌ای است که توانسته در فرمول یک شش عنوان قهرمانی کسب کند. او پیش از کسب این قهرمانی گفته بود: «من نمی‌دانم. من هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم که پنج بار قهرمان شوم. در همین حال به رویاهایی دارم می‌رسم که هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم به حقیقت بپیوندند. من احساس افتخار و سرافرازی می‌کنم که پنج بار قهرمان شده‌ام و اگر به ششمی هم‌ دست پیدا کنم، بسیار رویایی خواهد بود. طبیعتاً من به مسابقه دادن طی سال‌ها ادامه خواهم داد. می‌خواهم هر سال برنده باشم، ولی این همیشه مساله اصلی نبوده. بعضی افراد حتی یک قهرمانی هم ندارند. من فقط باید شکرگزار قهرمانی‌هایی باشم که به دست آورده‌ام. گمان نمی‌کنم هنوز در نقطه اوج خود باشم، پس این برایم امیدبخش است. من برنامه‌ریزی می‌کنم که ادامه دهم تا قوی‌تر شوم. چه کسی می‌داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟ من در سال‌های پیش رو بیش از همیشه فشار خواهم آورد و تلاش خواهم کرد.»

مرسدس بنز هم قهرمان جهان شد

با قهرمانی لوئیس همیلتون در رقابت‌های فرمول یک، تیم مرسدس هم با 695 امتیاز توانست عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند. آنها با نمایشی خیره‌کننده در این فصل از رقابت‌های فرمول یک نشان دادند تیمی قدرتمند دارند و با خودرویی کاملاً به‌روزشده نسبت به دیگر تیم‌ها توانستند بدون رقیب در صدر جدول رده‌بندی قرار گیرند. هرچند مرسدس در مسیرهای مستقیم توانایی رقابت با ماشین‌های فراری را نداشت اما آنها توانستند در پیست‌هایی که پیچ‌های زیادتری دارند موفق عمل کنند و از همان ابتدای رقابت‌ها با اقتدار صدرنشین جدول رده‌بندی شوند. بعد از مرسدس، تیم فراری هم توانست با کسب 479 امتیاز به مقام دوم این رقابت‌ها دست پیدا کند و تیم‌های ردبول و مک‌لارن نیز در رده‌های بعدی جدول جای گرفتند.

ویلیامز، ناکام بزرگ این رقابت‌ها

بزرگ‌ترین ناکام این دوره از رقابت‌ها شاید تیم ویلیامز باشد. تیمی که با هفت عنوان قهرمانی در فرمول یک خاطرات زیادی برای دوستداران خودرو و عاشقان سرعت رقم زده است. آنها در فصل 2019 اصلاً روزگار خوبی را پشت سر نگذاشتند و تنها با یک امتیاز در انتهای جدول رده‌بندی تیم‌ها قرار گرفتند.

چارلز لکلرک، جوانی که همه را شگفت‌زده کرد

وقتی در مسابقه بحرین چارلز لکلرک فرانسوی به مقام سوم رسید، لوئیس همیلتون بریتانیایی عملکرد این راننده جوان را ستود. شور جوانی لکلرک باعث شد هیجان این دوره از رقابت‌های فرمول یک بالا برود و وقتی در مونزای ایتالیا جام قهرمانی را بالا برد عاشقان فراری را سرشار از خوشحالی کرد. هرچند لکلرک با 249 امتیاز در رده سوم جدول بهترین رانندگان فرمول یک در سال 2019 ایستاده، اما همه می‌دانند که پیست‌های سراسر دنیا در سال‌های بعد قهرمانی‌های بیشتری از این راننده فرانسوی خواهند دید. روند رو به رشد لکلرک در طول فصل 2019 به‌ خوبی نشان داد این رشته ورزشی حالا یک مستعد جدید دارد که می‌تواند جانشین خوبی برای لوئیس همیلتون و سباستین فتل باشد.

هیجان فرمول یک هنوز تمام نشده است

هرچند همیلتون و مرسدس عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌های فرمول یک جهان را به دست آورده‌اند، اما این رقابت‌ها هنوز به پایان نرسیده است. برزیل و ابوظبی پیست‌های باقی‌مانده این فصل از فرمول یک هستند که در ماه آینده میزبان عاشقان سرعت هستند. باید منتظر ماند و دید کدام تیم‌ها می‌توانند قهرمانی در این پیست‌ها را تجربه کنند و آیا مرسدس به قدرت‌نمایی‌اش در سال 2019 ادامه می‌دهد یا اینکه فراری و ردبول می‌توانند این افتخار را از آن خود کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها