کد خبر: 358227
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ ۱۶:۰۹:۵۴
| |

رئیسی، رئیس قوه قضاییه:

دادستان‌های ما باید به‌روز شوند/ دادستان نباید هیچ‌گونه کجی، فساد و جرمی را قبول کند/ نقش دادستان در حفظ و صیانت از جامعه از هرگونه جرم قابل توجه است

سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه گفت: اطلاعات به روز و به هنگام شدن دادستان یک ضرورت است. من به دادستان‌های عزیز و همکاران گرامی توصیه می‌کنم به آنچه در دوره دانشکده و دانشگاه و حوزه دریافت کردید بسنده نکنید.

دادستان‌های ما باید به‌روز شوند/ دادستان نباید هیچ‌گونه کجی، فساد و جرمی را قبول کند/ نقش دادستان در حفظ و صیانت از جامعه از هرگونه جرم قابل توجه است
کد خبر: 358227
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ ۱۶:۰۹:۵۴

اعتمادآنلاین| ‌ سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در هجدمین همایش تخصصی دادستان‌های سراسر کشور گفت: نقش و سهم دادستان و دادسرا‌ها در اجرای قانون و صیانت از حقوق مردم، در ایجاد امنیت، در کشف جرم، در مجازات و کیفر مجرمین و در همکاری همه دستگاه‌های امنیتی و اجرایی بسیار قابل توجه است.

وی با بیان اینکه آنچه در قانون از وظیفه و سهم دادسرا وجود دارد فرآیندی است که یک مقطع را شامل نمی‌شود، ادامه داد: حضور دادستان‌ها در مرحله مقدماتی برای واقع نشدن جرم، نقش دادستان‌ها در پیشگیری از وقوع جرم، همکاری با شورا‌های تامین استان‌ها و مسئولان امنیتی و ضابطان، عدم وقوع جرم، کشف جرم، انجام تحقیقات، خواستن کیفر برای مجرمان کنار محاکم و دادگاه‌ها، رسیدگی و دادرسی، صدور حکم، تناسب بین حکم و موضوع و احیانا اعتراض در صورت عدم تناسب، تاثیرگذار است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نقش دادستان در پیگیری اعتراض، اجرای حکم صادره، تاثیر زندان بر روحیه زندانی و بازاجتماعی کردن زندانی، اظهارنظر نسبت به شمول مرخصی یا عفو و در اقدامات تامینی بعد از آزادی نیز حائز اهمیت است، افزود: در واقع حضور دادستان یک پروسه را شکل می‌دهد، نه یک پروژه را که مثلا بگوییم فقط در این مقطع دادستان وجود دارد. اینکه همواره نقش دادستان نقش به هم پیوسته است، نقش دادستان در حفظ جامعه و صیانت از جامعه از هرگونه جرم و کجی، قابل توجه است و هیچ‌گونه کجی، فساد و جرمی را دادستان نمی‌تواند قبول کند و برتابد و باید تمهیداتی بیاندیشد که برخورد و اقدام متناسب انجام شود.

آیت الله رئیسی همچنین با بیان اینکه اطلاعات به روز و به هنگام شدن دادستان یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: دادستان‌های ما باید به‌هنگام شوند. به‌روز شوند؛ هم در شناخت قانون، شناخت جامعه و منطقه و به تعبیر بزرگان اهل فقه، شناخت بلد و شهری که در آنجا وظیفه‌شان را انجام می دهند و هم در شناخت شخصیت مجرم و شناخت اوضاع و احوالی که در آن، جرم واقع شده است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه شناختِ شرایط بسیار مهم است، گفت: من به دادستان‌های عزیز و همکاران گرامی توصیه می‌کنم به آنچه در دوره دانشکده و دانشگاه و حوزه دریافت کردید بسنده نکنید. به اطلاعاتی که همه به صورت معمول دارند؛ باید دستی برتر در کسب اطلاعات داشته باشید.


ادامه دارد...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها