در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

واکنش‌ها به طرح ممنوعیت ضبط و پخش اعترافات اشخاص از صداوسیما

محمود صادقی، طراح طرح ممنوعیت اعترافات تلویزیونی، درباره دلایل تدوین آن می‌گوید: «این طرح جلوگیری از تکرار اتفاقاتی همچون پخش اعترافات پرونده متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای است.»

حجم ویدیو: 2.10M | مدت زمان ویدیو: 00:01:11 دانلود ویدیو
کد خبر: 358722
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| طرح ممنوعیت ضبط و پخش اعترافات اشخاص از صداوسیما و دیگر رسانه‌های گروهی دوشنبه 13 آبان‌ماه در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد .

محمود صادقی، طراح این طرح، درباره دلایل تدوین آن می‌گوید: «این طرح جلوگیری از تکرار اتفاقاتی همچون پخش اعترافات پرونده متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای است .»

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90، با تاکید بر اینکه پخش اعترافات تلویزیونی تعرض به حیثیت افراد و مخالف صریح اصل 22 قانون اساسی است ، گفت: «پخش اعترافات تلویزیونی هم نقض حقوق شهروندی است و هم اقتدار امنیتی ما را زیر سوال می‌برد.»

اما پیگیری طرح ممنوعیت اعترافات تلویزیونی بدون واکنش و موضع‌گیری هم نبوده است.

سید احمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد، این طرح را ضدشفافیت خواند و افزود: «طرح اخیر مجلس در خصوص منع پخش اعترافات متهمان از صداوسیما، رسانه ملی و رسانه‌های عمومی ضد شفاف‌سازی است و این منع شفافیت و منع پخش اعترافات متهمان از رسانه ملی باعث خواهد شد مسائل برای مردم روشن نباشد.»

صادقی در واکنش به این صحبت‌ها در حساب توییتری خود نوشت: «دغدغه جناب علم‌الهدی برای شفافیت ستودنی است. اما ظاهراً منبع ایشان کیهان سه‌شنبه بوده است. کاش کیهان پنجشنبه را هم می‌دیدند که به اشتباهش اعتراف کرد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها