کد خبر: 358937
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۰۹:۰۱:۰۰
| |

پدر قهرمان ژیمناستیک ایران:

فدراسیون ژیمناستیک برای سفر خارجی پول دارد برای درمان ورزشکار نه!

پدر رضا بهلول زاده دارنده اولین مدال المپیک تاریخ ژیمناستیک ایران با بیان این که "پسرم از سال گذشته تا به امروز به هیچ اردوی آمادگی از سوی فدراسیون ژیمناستیک دعوت نشده" گفت: رییس فدراسیون برای تبرئه خود در رسانه ملی اعلام کرد که شهریور امسال بهلول زاده را به انتخابی دعوت کردیم ولی حضور پیدا نکرد، مگر می‌شود یک ورزشکار بعد از 8 ماه دوری از اردوی تیم ملی و بدون هیچ آمادگی در انتخابی شرکت کند.

فدراسیون ژیمناستیک برای سفر خارجی پول دارد برای درمان ورزشکار نه!
کد خبر: 358937
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۰۹:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رضا بهلول زاده دارنده اولین مدال المپیک تاریخ ژیمناستیک ایران است. او در المپیک 2018 جوانان در وسیله خرک حلقه مدال برنز را بدست آورد. بهلول زاده بعد از بازی‌های المپیک بویرنس آیرس آرژانتین با آسیب مواجه شد و هم‌چنان درگیر برخی مسائل و مشکلات با فدراسیون ژیمناستیک است.

بهنام بهلول‌زاده پدر رضا که از اظهارات اینچه درگاهی رییس فدراسیون ژیمناستیک در یک برنامه تلویزیونی به شدت گلایه داشت درباره آخرین وضعیت پسرش اظهارکرد: متاسفانه رییس فدراسیون ژیمناستیک در تلویزیونی ملی ادعا کرده که رضا بهلول زاده را در شهریور امسال برای شرکت در انتخابی تیم ملی دعوت کردیم اما از حضور در این رقابت‌ها امتناع کرده است، باید بگویم که "رضا" از آذر سال گذشته تا به امروز که نزدیک به 8 ماه سپری می‌شود به طور رسمی به هیچ اردوی آمادگی از سوی فدراسیون دعوت نشده بود. او بعد از گذشت چند ماه به انتخابی تیم ملی دعوت شد که به خاطر تجدیدی در امتحانات پایان ترمش و آسیب‌دیدگی‌اش امکان شرکت در انتخابی را نداشت.

وی گفت: اگر فدراسیون واقعا به دنبال آن بود که رضا بهلول زاده به تیم ملی بازگردد، چرا در 8 ماه گذشته این کار را نکرد و بعد از این که رسانه‌ها به این مساله دامن زدند برای تبرئه خود وی را به انتخابی تیم ملی دعوت کرد.

بهلول‌زاده خاطرنشان کرد: رییس فدراسیون ژیمناستیک در این برنامه تلویزیونی حرف‌هایی علیه من زد مبنی بر این که «من پسر خود را با بهداد سلیمی مقایسه کردم» که باید بگویم چنین حرفی را نه من در جایی عنوان کردم و نه این که مصاحبه‌ای در این زمینه انجام دادم. البته اگر چنین حرفی نیز در جایی از طرف من مطرح شده چه ایرادی دارد که ما بخواهیم زحمت ورزشکار خود را زیر سوال ببریم مگر شان ژیمناستیک کمتر از وزنه‌برداری است.

پدر این مدال آور بازی‌های المپیک آرژانتین اضافه کرد: پسر من بعد از بازگشت از مسابقات المپیک آرژانتین که به مدال برنز دست یافت از ناحیه کمر دچار آسیب‌دیدگی شده بود که با گذشت 40 روز از چنین اتفاقی فدراسیون هیچ تماسی با ما نداشت که جویای وضعیت آسیب‌دیدگی او باشند. با وجود این که بعد از کسب مدال برنز المپیک آرژانتین در رشته خرک حلقه، رده وی از هجدم به سیزدهم رسیده بود و در سایت فدراسیون نیز به آن اشاره شده بود.

وی افزود: بعد از 40 روز بی‌خبری از فدراسیون ژیمناستیک، طی تماسی که با ما داشتند تاکید کردند که می‌خواهند از رضا به خاطر افتخارآفرینی در مسابقات قهرمانی آسیا و المپیک آرژانتین که به دو مدال برنز دست یافته بود تجلیل به عمل آورند که در مجموع با دادن دو میلیون و پانصدهزار تومان از او قدردانی کردند.

بهلول زاده اضافه کرد: زمانی که پسرم می‌خواست در المپیک آرژانتین شرکت کند به کمیته ملی المپیک گفتم تهیه البسه و سایر وسایل ژیمناستیک بر عهده‌ی کیست و کمیته به من گفت باید از فدراسیون درخواست البسه داشته باشید که متاسفانه فدراسیون یک دست لباس که چند سایز کوچکتر بود در اختیار ما گذاشت که مناسب شرکت در مسابقات نبود. همان روز که با پسرم برای دریافت هدیه به فدراسیون رفته بودیم این مساله را به اینچه درگاهی گفتم و حتی تاکید کردم که برای شرکت در یک تورنمنتی که پسرم باید 20 روز در آرژانتین حضور پیدا می‌کرد و در 6 وسیله رقابت می‌کرد یک دست لباس کافی نبود که وی در جواب گفت؛ به جای تشکر، انتقاد می‌کنید و سپس جلسه را ترک کرد.

پدر رضا بهلول زاده اظهار کرد: بعد از جلسه ای که با رییس فدراسیون داشتم چند روز بعد برای دریافت معرفی نامه از فدراسیون ژیمناستیک برای ارایه به فدراسیون پزشکی ورزشی جهت رسیدگی به مصدومیت پسرم و یک معرفی نامه برای ارایه به صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان به فدراسیون رفتم که متاسفانه از دادن معرفی‌نامه به دلایل مختلف امتناع می‌کردند تا این که در زمان برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون با پلاکتی را که برای این منظور تهیه کرده بودیم با پسرم جلوی عبد الحمید احمدی را گرفتم و موضوع را مطرح کردم که خوشبختانه فردای بعد از مجمع انتخاباتی فدراسیون مجبور شد تا معرفی نامه را بزند.

وی گفت: رییس فدراسیون در برنامه تلویزیونی به دروغ می‌گوید که با هماهنگی فدراسیون صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان از سال گذشته از پسرم حمایت می‌کند، این در حالی است که از تیر امسال آن هم با هزینه‌ی شخصی خودمان توانستیم رضا را بیمه صندوق کنیم که البته تنها بیمه صندوق است و حقوقی دریافت نمی‌کند.

بهلول زاده تصریح کرد: رییس فدراسیون ژیمناستیک تنها به دنبال فرافکنی و مخدوش کردن ذهن جامعه ژیمناستیک در رسانه ملی است. چرا وی در این برنامه تنها به کیخا و بهلول زاده که مدال کسب کردند اشاره کرد و درباره سایر مسائل از جمله تخلفات و... صحبتی نکرد.

وی افزود: اینچه درگاهی اشاره داشت به این که اگر رضا بهلول زاده ادعا می‌کند که آسیب‌دیده است چرا در اردوی جوانان شرکت می‌کند اما به اردوی بزرگسالان که دعوت کردیم حضور پیدا نکرد که در پاسخ باید بگویم که وی چون مربی‌اش در شیرودی تمرین می‌کرد، در جریان رفت و آمد به فدراسیون پزشکی به اصرار مربی خود چند جلسه در تمرینات جوانان شرکت کرده بود. البته این اردو به مدت 10 روز بود که رضا تنها در چند جلسه آن حضور داشت.

بهلول زاده تاکید کرد: ورزشکاری که پیراهن تیم ملی را بر تن می‌کند زمان آسیب دیدگی وظیفه فدراسیون است که به مصدومیت وی رسیدگی کند نه خانواده‌ی رضا بهلول زاده. فدراسیون حتی برای یک بار هم جویای احوال رضا نبود تا به مصدومیت او رسیدگی کند.

وی با اشاره به یکی از تخلفات فدراسیون گفت: اواخر فروردین سال گذشته که پسرم به همراه چند نفر ژیمناست جوان برای کسب سهمیه المپیک آرژانتین عازم قهرمانی آسیا جاکارتا بودند، یک روز قبل از اعزام سرپرست تیم با حضور در مجموعه ورزشی شیرودی که محل اسکان ورزشکاران بود نامه‌ای را به ورزشکاران داده بود که با رضایت خود ورزشکاران هزار یورو از پاسپورت آنها در فرودگاه دریافت کند که البته پسرم از امضاء کردن نامه امتناع کرده بود. هرچند به او گفته بودند که اگر امضا نکند اعزام را از دست خواهد داد و او مجبور شده بود تا زیر نامه را امضاء کند.

بهلول زاده اظهار کرد: فدراسیون چطور برای پرداخت هزینه‌های درمانی ورزشکاران پول ندارد اما برای سفرهای خارجی خود این همه هزینه می‌کند. رییس فدراسیون 8 ماه است که در جریان وضعیت پسرم نیست، اما جالب است در برنامه تلویزیونی اعلام می‌کند که شرایطی فراهم کردیم تا بدون کنکور به دانشگاه برود.

وی در پایان گفت: اگر رضا بهلول زاده نتوانست در انتخابی شرکت کند بخاطر این بود که از درس‌هایش خیلی عقب افتاده بود و هم به خاطر آسیب‌دیدگی‌اش امکان شرکت در انتخابی را نداشت. حال این که ایشان در برنامه تلویزیونی اعلام می‌کند که او را دعوت کردیم اما خودش نیامد، واقعا در طی 8 ماه گذشته رییس فدراسیون یک بار جویای وضعیت او بود که چنین ادعایی را برای تبرئه خود مطرح می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها