کد خبر: 359046
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۱۲:۲۹:۵۱
| |

احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در سودان وجود دارد

رهبر اپوزیسیون سودان از احتمال برگزاری انتخابات سراسری در این کشور در صورت لغزش و اشتباه دولت موقت در مواجهه با چالش‌های بزرگ فعلی خبر داد.

احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در سودان وجود دارد
کد خبر: 359046
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۱۲:۲۹:۵۱

اعتمادآنلاین| صادق المهدی، رهبر اپوزیسیون سودان در سخنانی به احتمال برگزاری انتخابات سراسری آزاد در این کشور اشاره کرد و گفت: اگر دولت انتقالی در نتیجه چالش‌های بزرگ کنونی در مسیر خود دچار لغزش شود، درمان آن یک گام پریدن به جلو و برگزاری انتخابات سراسری و آزاد است؛ مسأله‌ای که در آفریقای جنوبی، شیلی و اسپانیا رخ داد.

المهدی در ادامه از آنچه خانواده بین‌المللی خوانده خواست که کنفرانسی بین‌المللی را برای حمایت از صلح عادلانه و توسعه اقتصادی در سودان برگزار کند.

او افزود: نظام مخلوع نه تنها دولت عمیق را رها نکرد، بلکه نهادهای دولتی را نابود کرد، این نظام اجازه داد تا برخی چهره‌ها قدرتمند شوند که برجسته‌ترین آنها ساختارهای حزب حاکم دارای امتیازات رسمی، کادرهای حزبی اشغال کننده نهادهای دولتی، شرکت‌های خصوصی و رسانه‌ای و همچنین شبه‌نظامیان ناشناس هستند.

سودان اوت گذشته پس از خلع عمر البشیر، از منصب ریاست جمهوری دوره انتقالی را به مدت 39 ماه آغاز کرد و قرار است که پس از پایان این دوره انتخابات سراسری در این کشور برگزار شود.

شهروندان سودانی از مشکلات اقتصادی و کمبود سوخت و نان رنج می‌برند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها