کد خبر: 359153
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

سیاوشی، عضو فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

«سامانه سرا» نیاز به چکش‌کاری دارد/ تشکیلات کوچک‌تر اصلاح‌طلب موافق سامانه رأی‌سنجی نیستند/ چگونگی کارکرد این طرح شفاف نشده است

طیبه سیاوشی گفت: طرح سرا یا سامانه رأی‌سنجی جدا از تجربه اجرایی آن در دنیا، یک طرح خام و نپخته در کشور ماست و نیاز به چکش‌کاری دارد. البته این طرح فارغ از موافقانش در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، منتقدانی دارد؛ احزاب کوچک‌تر معتقدند این کار به نفع احزاب بزرگ است و تشکیلات کوچک‌تر از حضور در این طرح بی‌بهره می‌مانند.

«سامانه سرا» نیاز به چکش‌کاری دارد/ تشکیلات کوچک‌تر اصلاح‌طلب موافق سامانه رأی‌سنجی نیستند/ چگونگی کارکرد این طرح شفاف نشده است
کد خبر: 359153
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ طیبه سیاوشی، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره طرح سامانه سرا و مباحثی که درباره آن مطرح است، گفت: سامانه رأی‌سنجی در احزاب دنیا بیش از صد سال است که سابقه دارد و ظاهراً جبهه اصلاحات هم می‌خواهد برای انتخابات پیش روی مجلس سامانه رأی‌سنجی را امتحان کند، ولی اینکه چقدر در کشور ما اثربخشی دارد موضوع دیگری است.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: درباره اینکه این سامانه برای این دوره انتخابات آماده شود یا نه، معتقدم فعلاً این طرح در کشور ما خام و نپخته است و نیاز به چکش‌کاری بیشتری دارد و نباید در اجرای آن عجله کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جدا از اینکه تاثیر این سامانه در انتخابات پیش روی مجلس چقدر است، باید بگویم عده زیادی نارضایتی‌شان را نسبت به این طرح اعلام کرده‌اند. ولی اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری این طرح را قبول کرده‌اند و چون یک تصمیم تشکیلاتی و مورد قبول اکثریت بوده است، پس دیگران هم باید تشکیلاتی عمل کنند و بپذیرند.

سیاوشی همچنین گفت: گروهی معتقدند این کار به نفع احزاب بزرگ است و احزاب و تشکیلات کوچک‌تر از حضور در این طرح بی‌بهره می‌شوند، اما هنوز درباره چگونگی کارکرد این طرح شفاف‌سازی نشده و اطلاعات مناسبی از آن در اختیار نیست.

این نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: گفته می‌شود قرار است نامزدهای انتخاباتی با ثبت‌نام در این سامانه خودشان را در معرض انتخاب مردم قرار دهند، ولی هنوز درست نمی‌دانم قرار است چه اتفاقات دقیقی در این باره رخ دهد. بنابراین تا این سامانه ثبت شود و مورد تایید قرار بگیرد و به عرصه عملیاتی برسد، زمان زیادی طول می‌کشد.

عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: با توجه به تلاش‌ها قرار است این طرح برای انتخابات مجلس اسفندماه آماده شود، اما معتقدم این طرح اثربخشی لازم را ندارد، چون همه با این طرح موافق نیستند و توجیه نشده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها