کد خبر: 359171
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از کنسرت گروه آلمانی در تالار وزارت کشور:

«شیلر» در تهران آثار اینسترومنتال خود را روی صحنه برد/ اجرای قطعات آلبوم تازه «صبحدم»

گروه «شیلر»، به ‌سرپرستی کریستوفر فون دیلن، 15 و 16 آبان با اجرای قطعات آلبوم جدید «صبحدم» در تالار وزارت کشور روی صحنه رفت.

«شیلر» در تهران آثار اینسترومنتال خود را روی صحنه برد/ اجرای قطعات آلبوم تازه «صبحدم»
کد خبر: 359171
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تبسم کشاورز - «شیلر» نام پروژه مهم موسیقیدان آلمانی، کریستوفر فون دیلن، است که کارهایی را در سبک الکترونیک منتشر کرده ‌است.

این گروه از سال 1998 با انتشار نخستین آلبوم وارد عرصه حرفه‌ای بازار موسیقی دنیا شد و حدود هفت میلیون نسخه از آثار خود را در سراسر جهان به فروش رساند.

به گزارش اعتمادآنلاین، سبک موسیقی شیلر «الکترونیک» و «امبینت» است. در این سبک از موسیقی بیش از آنکه به ترانه‌سرایی و آهنگسازی اهمیت داده شود به عنصر تکرار و یکپارچگی بافت صداها توجه می‌شود.

شاید به دلیل بی‌کلام بودن اکثر آثار شیلر و علاقه بیش از حد شنوندگان ایرانی به این سبک از موسیقی بود که آنها توانستند حتی راحت‌تر از «کریس‌ دی‌‌برگ» در سال 96 مجوز بگیرند و نخستین گروه آلمانی‌ای باشند که طی مدت 6 شب میزبان حدود 24 هزار مخاطب در ایران و تالار وزارت کشور شوند.

پس از آن چند شب کنسرت در تهران، قطعه «برلین_تهران» توسط این گروه ساخته شد و این اثر برای نخستین بار در اسفند 96 طی سه شب در ایران به اجرا درآمد.

رفت و آمد این گروه به ایران و ارتباط با موزیسین‌های ایرانی موجب همکاری آنها با حجت‌ اشرف‌زاده، نیلوفر پارسا و پوریا سرایی در چندین قطعه مشترک و ضبط بخشی از آلبوم جدید این گروه (morgenstun) در ایران شد.

موسیقی

استقبال بی‌نظیر ایرانی‌ها از این گروه دوباره بعد از 2 سال پای آنها را به ایران باز کرده است. این گروه آلمانی 15 و 16 آبان به تهیه‌کنندگی سایت موسیقی «ریتم نو» در سالن وزارت کشور دوباره به روی صحنه رفتند.

این کنسرت که سرپرستی آن را کریستوفر فون دیلن بر عهده داشت، از ساعت 9 و نیم شب آغاز شد و تا ساعت 12 شب ادامه پیدا کرد. اعضای این گروه آلمانی در حالی که تالار مملو از جمعیت بود با صدای تشویق‌های برآمده از انتظار به روی صحنه رفتند.

فون دیلن و اعضای گروهش در این کنسرت به اجرای قطعات آلبوم تازه خود به نام «صبحدم» و همچنین قطعات مشهور خود به صورت اینسترومنتال (بی‌کلام) پرداختند که از آن جمله می‌توان به «SOMMER NACHA» ،«LINGEYERAS» ،«SCHILLER» اشاره کرد.

فون دیلن در طول کنسرت ضمن ابراز خرسندی از دیدار با طرفداران ایرانی خود، از حاضران در سالن تشکر کرد و حضور دوباره‌اش در ایران و برگزاری کنسرت را باعث افتخار خود دانست.

در ادامه شیلر قطعات «SHANGRI LA» ،«BERLIN MOSKAU» ،«ULTRAMARIN» ،«MITTERNACHT» را که کمتر ملودیک و بیشتر در سبک موسیقی امبینت بود اجرا کردند.

از نکات جالب توجه این کنسرت می‌توان به جلوه‌های بصری زیبا، استفاده از رنگ‌ها، نقطه‌ها و خطوط و اشکال هندسی، که متناسب با هر آهنگ همزمان نورپردازی صحنه و تصاویر پس‌زمینه تغییر می‌کرد و جلوه‌ای زیبا به صحنه می‌بخشید، اشاره کرد. این طراحی صحنه به همراه بازی نورهای رنگی در سالن تاثیر عمیق‌تری بر شنوندگان می‌گذاشت.

اجرای قطعه «I FEEL YOU» پایان‌بخش این کنسرت بود که شور و هیجان بی‌حدی در سالن به پا کرد.

شیلر

هرچند خیلی‌ها معتقدند موسیقی بی‌کلام آن هم در سبک الکترونیک مخاطبانی زیادی ندارد، اما پر بودن سالن و شور و هیجان و تمدید دوباره کنسرت نشان از کیفیت و موسیقی متفاوت این گروه آلمانی دارد. این کنسرت با استقبال مخاطبان برای روز دوشنبه 20 آبان تمدید شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها