کد خبر: 359223
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۱۹:۳۶:۱۱
| |

وزیر نفت:

98 درصد جمعیت یزد زیرپوشش گاز طبیعی قرار دارند

وزیر نفت با اشاره به اینکه اقدامات بسیار زیادی در حوزه گازرسانی در یزد انجام شده گفت: 98 درصد جمعیت یزد زیرپوشش گاز طبیعی است.

98 درصد جمعیت یزد زیرپوشش گاز طبیعی قرار دارند
کد خبر: 359223
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۱۹:۳۶:۱۱

اعتمادآنلاین| ‌ بیژن نامدار زنگنه در آیین افتتاحیه پروژه‌های شهرستان اشکذر که به صورت همزمان و ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور انجام شد، اظهار داشت: استان یزد از نظر گازرسانی یک استان سبز است و 98 درصد جمعیت استان یزد به صورت مستقیم از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: 100 درصد شهرها و 90 درصد روستاهای یزد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند گفت: میزان برخورداری روستاهای استان یزد از گاز طبیعی به زودی از 97 درصد می‌گذرد.

وزیر نفت با بیان اینکه امسال 194 میلیارد تومان در گازرسانی روستایی هزینه شده و می شود تصریح کرد: 12 کیلومتر خط انتقال اختصاصی برای پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی اشکذر ایجاد شده است.

زنگنه از انجام 35 میلیارد تومان هزینه در این پروژه خبر داد و افزود: در حال حاضر این شهرک صنعتی کمتر از یک سوم ظرفیت خود را پوشش می‌دهد و می‌تواند تا سه برابر این میزان را پوشش دهد و در زمینه گاز مشکلی نداشته باشد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم در مراسم افتتاح طرح‌های گازرسانی یزد اظهار داشت: طرح عظیم توربین کمپروسور که امروز بعد از ظهر افتتاح شد جزو کار عظیم اقتصاد دانش محور است و کار پرافتخاری برای کشور به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در مسئله گازرسانی هم از وزارت نفت تشکر می‌کنیم که کار بزرگ و عظیمی در سطح کشور در حال انجام است.

رئیس جمهور ادامه داد: این که در استان یزد 98 درصد مردم از لوله کشی گاز استفاده می‌کنند کار بسیار بزرگ و عظیمی است که صورت گرفته است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها