کد خبر: 359370
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۱:۲۵:۴۲
| |

پارادوومیدانی امارات؛ نقره مختاری برنز شد

با اعتراض پارادومیدانی کار جمهوری چک، مدال نقره ملی‌پوش ایرانی در رقابت‌های پرتاب وزنه قهرمانی جهان که در کشور امارات برگزار می‌شود به برنز تبدیل شد.

پارادوومیدانی امارات؛ نقره مختاری برنز شد
کد خبر: 359370
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۱:۲۵:۴۲

اعتمادآنلاین| علیرضا مختاری که 2 روز پیش (شنبه) در رقابت پرتاب وزنه کلاس F53 توانسته بود با رکورد 7.64 متر ضمن ایستادن در رده دوم، سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو را نیز کسب کرد پس از اعتراض «آلس کیسی» نماینده جمهوری چک به رتبه سوم سقوط کرد. مدال طلای ورزشکار آمریکایی نیز به نقره تبدیل شد و کیسی توانست مدال طلا را از آن خود کند.

بدین ترتیب مختاری که پیش از این فقط پشت سر ورزشکار آمریکایی قرار داشت، در جدول نهایی و تایید شده پس از ورزشکارانی از جمهوری چک و آمریکا در رده سوم قرار گرفت و صاحب مدال برنز شد.

با توجه به اینکه سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو به نفرات اول تا چهارم هر ماده داده می‌شود، مختاری مشکلی برای سهمیه کسب شده ندارد. وی جواز حضور در توکیو 2020 را کسب کرده است.

کاروان اعزامی ایران به مسابقات پارا دوومیدانی قهرمانی جهان تاکنون موفق به کسب یک طلا توسط مهدی والاد، یک نقره توسط مهران نکویی مجد و دو برنز توسط علیرضا مختاری و سجاد محمدیان شده است. نورمحمد آرخی نیز با قرار گرفتن در جایگاه چهارم پرتاب وزنه سهمیه خود را برای پارالمپیک توکیو 2020 قطعی کرد.

هاشمیه متقیان، امان‌الله پاپی، مهناز امینی، علی محمدیاری، حامد امیری، سجاد محمدیان، هادی کاییدی، مهران نکویی‌مجد، فرهاد کهریزی، اسدالله عظیمی، محمدرضا احمدی، سید علی‌اصغر جوانمردی، علیرضا مختاری، داود علی‌قاسمی امروز برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان و گزینشی پارالمپیک 2020 توکیو به امارات رفتند.

همچنین مهدی اولاد، وحید علی نجیمی، مسعود حیدری، بهزاد عزیزی و محمد ارخی ورزشکاران نابینا و کم‌بینایی هستند که برای کسب سهمیه به دبی سفر کردند.

رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی معلولان جهان با حضور 1400 ورزشکار از 122 کشور جهان به میزبانی کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود. این مسابقه‌ها یکی از اصلی‌ترین مراحل گزینشی پارالمپیک 2020 توکیو به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها