کد خبر: 359489
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۵:۳۳:۴۵
| |

لهستان: اظهارات ماکرون درباره «ناتو» خطرناک است

نخست‌وزیر لهستان در مصاحبه‌ای با روزنامه «فایننشال تایمز» گفت: اظهارات انتقادی رئیس‌جمهوری فرانسه درباره ناتو خطرناک است.

لهستان: اظهارات ماکرون درباره «ناتو» خطرناک است
کد خبر: 359489
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۵:۳۳:۴۵

اعتمادآنلاین| ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز گفت، ناتو مهمترین ائتلاف در جهان برای حفظ آزادی و صلح است و اظهارات انتقادی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه را درباره اینکه آیا کشورهای عضو هنوز می‌توانند از یکدیگر دفاع کنند یا خیر، خطرناک خواند.

او ادامه داد: فکر می‌کنم تردید ماکرون درباره ناتو دیگر متحدان را نسبت به اینکه آیا فرانسه به ناتو پایبند است، با تردید روبرو کرده است. امیدوارم ما بتوانیم هنوز بر پای‌بندی فرانسه بر تعهداتش حساب کنیم. فرانسه زیر 2 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های دفاعی می‌کند؛ فکر می‌کنم اکنون می‌توان فهمید که چرا برخی از تعهدات ناتو آنطور که آرزو داریم انجام نمی‌شود و این به دلیل عدم تعهد ایالات متحده به ائتلاف نیست، بلکه از عدم تعامل برخی از متحدین اروپایی ناشی می‌شود.

موراویتسکی تاکید کرد: ناتو منبع اصلی امنیت برای لهستان است. ورشو بسیار مشتاق همکاری با روسیه دموکراتیک است اما روسیه چندان صلح آمیز رفتار نمی کند و همه چیز در مورد سوریه تا حدودی خصمانه است. ماکرون موضع متفاوتی دارد چرا که هیچوقت نفس گرم روسیه را پشت گردنش حس نکرده است. فکر می‌کنم همبستگی اروپا باید برای تمامی اعضای ناتو مهم باشد.

او همچنین حمایت دائم آمریکا از ناتو را ستود و گفت که اگر کمک آمریکا نبود، اروپا نمی‌توانست خود را از شر اشغالگری آلمان نازی رهایی بخشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها