کد خبر: 359940
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۰۹:۲۶:۳۱
| |

عبدی افتخاری، رئیس فدراسیون اسکی:

تیم و دسته‌ای ندارم/ اهانت‌ها را می‌شنوم اما چیزی نمی‌گویم

عبدی افتخاری، رئیس فدراسیون اسکی می‌گوید باید ورزشکار سالاری جمع شود و هر کس وظیفه خود را انجام دهد نه اینکه ورزشکاران بخواهند برای فدراسیون تصمیم بگیرند.

تیم و دسته‌ای ندارم/ اهانت‌ها را می‌شنوم اما چیزی نمی‌گویم
کد خبر: 359940
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۰۹:۲۶:۳۱

اعتمادآنلاین| عبدی افتخاری، رئیس فداسیون اسکی در مورد بدهی این فدراسیون و انتقادهای محمد کیادربندسری و حسین ساوه شمشکی گفت: هیچ بدهی نداریم. حرف من این بود که با دو میلیارد بدهی فدراسیون را تحویل گرفتیم و این به دو سال پیش مربوط می‌شود و الان بدهی نداریم اما از این موضوع بد برداشت شد. هیچ حاشیه‌ای نداریم. از زمانی که وارد اسکی شدم افرادی می‌خواهند برای فدراسیون تصمیم بگیرند اما اجازه این کار را نمی‌دهیم. حاشیه از طرف آن افراد است و ما کار خودمان را انجام می‌دهیم.

او در این مورد افزود: البته محمدکیادربندسری با مربی تیم ملی یک‌ مورد حاشیه دارد. این اسکی‌باز ورزشکار ماست و قابل احترام است اما باید چارچوب مربی را رعایت کند و در فضای تیم باشد. گاهی فدراسیون فرصت حل مشکلات را به وجود می‌آورد و نگاهش این است که اختلافات با نشست و مصالحه حل شود اما برخی دوستان هم پیشنهاد دادند که کمیته انضباطی تشکیل شود. سال گذشته قبل از اعزم به مسابقات قهرمانی جهان از محمد خواستم که با مربیش صحبت و از او عذرخواهی کند تا مشکلات حل شود و حاشیه درست نکند. وقتی خودش می‌خواهد حاشیه سازی کند، چکار باید کنیم؟ این موارد اگر به فدراسیون واگذار شود کمیته انضباطی تشکیل و حکم صادر می‌شود. کمیته انضباطی با کسی تعارف ندارد.

هرکسی باید کار خود را انجام دهد

رئیس فدراسیون اسکی بیان کرد: چندین‌بار محمد کیادربندسری را نصیحت کردم اما گوش نداده است، افرادی که در بیرون دایره هستند، مانع می‌شوند که مربی و ورزشکار کار خود را انجام دهند. حسین ساوه شمشکی و محمد کیادربندسری برایمان عزیز و قابل احترام هستند اما هر کاری چارچوبی دارد. ورزشکار باید ورزش کند، مربی مربیگری و من رئیس فدراسیون باید منابع لازم و ساختار را فراهم کنم، نباید برای همدیگر تصمیم بگیریم. فدراسیون اسکی در سه سال گذشته بر مبنای شرایط مملکت بیشترین منابع را گرفته و بیشترین برنامه را اجرا کرده است. ورزشکاران هم باید حواسشان به تمریناتشان باشد اما آنها علیه فدراسیون مصاحبه کردند، دبیر و فدراسیون را به تمسخر گرفتند و حواشی ایجاد کردند که این روند درستی نیست. هر کسی باید کار خود را انجام بدهد، در فدراسیون هم به روی همه باز است.

در کجای دنیا ورزشکار بدون مدال بیمه و حقوق می‌خواهد؟

ورزشکار می‌گوید بیمه و حقوق می‌خواهم اما در کدام رشته ورزشکاری که هیچ گونه جایگاه جهانی و المپیک ندارد بیمه و حقوق می‌گیرد؟ گاهی یک ورزشکار سکوی جهانی و المپیک دارد و کمیته ملی المپیک و وزارت به او نگاه می‌کنند. ما هم اگر دستمان باز باشد باید به ورزشکار بیمه وحقوق بدهیم و این آرزوی ماست اما یک ورزشکار نباید برای فدراسیون تصمیم بگیرد. دوران ورزشکار سالاری تمام شده است. مسخر کردن و در پیج شخصی عیله فدراسیون نوشتن، درست نیست. ورزشکار باید حرفش را در دفتر رئیس فدراسیون بزنند، قدم همه آنها روی چشم من، بیایند تا حرف بزنیم .

او در این مورد افزود: آنها بدون اینکه دبیر و رئیس فدراسیون متوجه شود مدارک تمدید کد فیز خود را می‌دهند و می‌روند این خیلی برخورد بدی است. وقتی ورزشکار می‌داند از او ناراضی هستم باید به فدراسیون بیاید و حرف بزنیم اما آنها در فضای مجازی وانمود می‌کنند که دبیر و رئیس فدراسیون چیزی متوجه نمی‌شوند؛ کسی که 25 سال در فضای مدیریت ورزش کار کرده است، چیزی نمی‌داند؟ تمام این اهانت‌ها را می‌شنوم اما چیزی نمی‌گویم بعد هم ادعا می‌کنند فدراسیون ماشین خاموشی است که هر روز به انتهای دره می‌رود، آیا واقعا اینگونه است؟ اگر کسی اهل فن باشد شرایط اسکی را متوجه می شود؛ بعد از 20 سال، در سال قبل هیات‌های استانی 70 ست اسکی گرفتند و امسال 100 ست می‌گیرند و مربیان به استان‌ها می‌روند. علاوه بر این المپیاد استعدادهای برتر برگزار شد و هر سه سال مربی خارجی داشتیم، از نقطه‌ای شروع و به نقطه‌ای رسیدیم که الان ثمره‌اش را می‌بینیم. در این شرایط ورزشکار رتبه یک ایران باید این حرف‌ها را بزند؟ ما هم حق داریم ناراحت شویم اما اسکی باید مسیر خودش را برود.

ورزشکار سالاری باید جمع شود

افتخاری با بیان اینکه مربی‌سالاری، ورزشکار سالاری، فرد سالاری و کمیته سالاری باید جمع شود، تصریح کرد: باید دانش فنی را پای کار بیاوریم و همه با هم کار کنیم. دسته و گروهی ندارم و فقط دلم برای اسکی می‌سوزد. بررسی کنید که دراین سه سال چند بار رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش کنارمان آمدند، اعتبارات و برنامه‌هایمان به کجا رسیده و ساختارمان در فداسیون جهانی چه چگونه است؟ همه این‌ موارد را کنار می‌گذارند و آن وقت حضور من در یک سمینار بازیچه دست دوستان می‌شود. هر رئیس فدراسیونی در سال 15 سفر خارجی دارد اما من هر سال دو سفر رفتم. بیایید حرف‌هایمان را رودررو بزنیم و بعد هم هر کسی وظیفه خود را انجام دهد.

رئیس فدراسیون اسکی در ادامه به المپیک زمستانی جوانان لوزان اشاره و بیان کرد: هفت سهمیه تا الان قطعی شده است که احتمال کم یا زیاد شدن این سهمیه‌ها در رشته صحرانوردی وجود دارد، اما در رشته کوهستان و آلپاین سهمیه‌ها قطعی شده است. اردوها باید همین شکل ادامه پیدا کند تا آمادگی ملی‌پوشان حفظ شود. در حال بررسی دو پیشنهاد هستیم که بتوانیم قبل از لوزان اسکی‌بازان را به مسابقاتی در چارچوب کشورهای همسایه اعزام کنیم تا فضای مسابقه برون‌مرزی را تجربه کنند. هنوز کشوری را انتخاب نکردیم اما این اعزام را به آقای صالحی امیری پیشنهاد دادیم و امیدوارم حمایت کنند.

افتخاری در مورد واگذاری پیست اسکی دیزین به فدراسیون اسکی بیان کرد: نگاه شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و وزارت ورزش این است که پیست دیزین و شمشک به فدراسیون واگذار شود. فدراسیون تمایلی به پیست داری ندارد و باید بهره بردار داشته باشیم تا کار واگذاری را انجام دهیم اما به دو مشکل برخورد کردیم؛ اول اینکه دستگاه‌های نظارتی به نحوه واگذاری اشکال می‌گیرند و دیگر اینکه تا اکنون فرد واجد شرایطی نداشتیم که کار واگذاری را انجام دهیم. از نظر استاندارد هم دیزین دو خط استاندارد دارد و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی تلاش می‌کند تا استاندارد سایر خطوط را هم افزایش دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها