کد خبر: 360091
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۳:۱۷:۱۴
| |

رئیس کارکنان کاخ سفید تهدید به اخراج شد

طبق گزارش یک رسانه آمریکایی، دونالد ترامپ به دلیل دلخوری از عملکرد «میک مولوینی» رئیس کارکنان کاخ سفید در رابطه با فرآیند استیضاح، تهدید به اخراج او کرده است.

رئیس کارکنان کاخ سفید تهدید به اخراج شد
کد خبر: 360091
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۳:۱۷:۱۴

اعتمادآنلاین| روزنامه «واشنگتن‌پست» در آستانه برگزاری نخستین جلسات علنی برای تحقیقات استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور از تهدید ترامپ برای اخراج رئیس کارکنان کاخ سفید خبر داده است.

طبق این گزارش، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از عملکرد «میک مولوینی» رئیس کارکنان کاخ سفید درباره تحقیقات مجلس نمایندگان برای استیضاح رئیس‌جمهور ناراضی و دلخور است و طی هفته‌های اخیر به اخراج او تهدید کرده است.

واشنگتن پست به نقل از سه منبع مطلع اعلام کرد، ترامپ به طور خاص از کنفرانس خبری 17 اکتبر (25 مهر ماه) مولوینی در کاخ سفید گله‌مند است؛ کنفرانسی که در آن وی تایید کرده بود که دولت ترامپ با هدف اعمال فشار بر «کی‌یف» برای انجام تحقیقات درباره انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا و همچنین تحقیق درباره نقش «جو بایدن»، کمک نظامی آمریکا به اوکراین را متوقف کرده بود.

مولوینی بعد از این کنفرانس تلاش کرد که این اظهارنظر خود را اصلاح کند و مدعی شد، دولت ترامپ در موضوع کمک نظامی به اوکراین به دنبال فشار برای انجام تحقیقات این کشور علیه جو بایدن نبوده و «اصلا هیچ بده‌ بستانی (quid pro quo) در کار نبود».

طبق گزارش واشنگتن پست، مشاوران ارشد ترامپ به او درباره «ریسک‌های جدی» اخراج رئیس کارکنان کاخ سفید در برهه کنونی که مجلس نمایندگان آمریکا در حال تحقیقات استیضاح است، هشدار داده‌اند.

این رسانه آمریکایی معتقد است با توجه به نقش خاص مولوینی در توقف موقت کمک نظامی آمریکا به اوکراین و همچنین هرج و مرج ناشی از تلاش برای پیدا کردن جایگزین او در منصب ریاست کارکنان کاخ سفید، اخراجش توسط ترامپ پر هزینه خواهد بود.

یک مشاور ترامپ به واشنگتن پست گفت: «من فکر نمی‌کنم که تا بعد از ماه دسامبر (پایان سال جاری میلادی) شما شاهد رفتن او (برکناری مولوینی از کاخ سفید) باشید البته رئیس‌جمهور درباره آن کنفرانس خبری، خیلی ناراحت بود چرا که آن روز، روز خیلی بدی برای رئیس‌جمهور بود».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها