کد خبر: 360119
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۴:۱۳:۵۷
| |

نوجوان بوشهری به 400 حساب بانکی دستبرد زد

نوجوان 15ساله بوشهری که از 400 حساب بانکی بیش از یک میلیارد ریال برداشت کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

نوجوان بوشهری به 400 حساب بانکی دستبرد زد
کد خبر: 360119
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۴:۱۳:۵۷

اعتمادآنلاین| سردار خلیل واعظی، فرمانده انتظامی استان بوشهر، گفت: این متهم با ایجاد سه درگاه اینترنتی جعلی در پوشش فروش شارژ تلفن همراه، ارائه بسته اینترنتی و ابزار جعلی برنده شدن در شرط بندی فوتبال اطلاعات حساب هموطنان در سراسر کشور را کپی، فیشینگ و موجودی حساب آنها را سرقت می‌کرد.

سردار خلیل واعظی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این متهم از ابتدای سال 97 به صورت تجربی فعالیت مجرمانه خود را فراگرفته و درمنزل به دور از چشم والدین در پیام رسان تلگرام با ایجاد درگاه‌های جعلی شماره کارت و رمز دوم 400 حساب بانکی را در اختیار گرفته و با اسامی مستعار اقدام به خرید کالا از فروشگاه‌های مجاز در سطح کشور می‌کرد.

وی ادامه داد: ا کنون معادل 350 میلیون ریال کالای خریداری شده با استفاده از حساب مالباختگان شامل انواع گوشی تلفن همراه، طلا و نقره، تجهیزات دیجیتال همراه و غیره از منزل متهم کشف شده‌است.

واعظی گفت: مشخصات 400 حساب بانکی که رمز دوم آنها در اختیار متهم بوده شناسایی شده و از این حساب‌ها بیش از یک میلیارد ریال برداشت شده و انتظار می‌رود با ادامه تحقیقات ارزش کلی وجوه برداشتی از حساب مالباختگان بیشتر شود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: برخی از حساب های بانکی 15مرحله کپی و فیشینگ شده ولی به علت فعال‌نبودن قابلیت اطلاع رسانی پیامکی، صاحبان حساب متوجه نشده‌اند.

واعظی بیان کرد: خانواده این متهم نوجوان به رفتار فرزند خود مشکوک شده بودند ولی به علت ترس از واکنش منفی وی موضوع را پیگیری نکردند ولی درحال حاضر عواقب قضایی بیشتری متوجه فرزند آنها خواهد شد.

وی توصیه کرد: شهروندان در انجام فعالیت‌های اقتصادی اینترنتی از رمز دوم یک بار مصرف استفاده و برای انجام خریدهای اینترنتی و پرداخت هر گونه وجه از بازکردن لینک‌های فضای مجازی خودداری و آدرس دقیق سایت و درگاه را بررسی کنند.

واعظی اظهار داشت: مردم به تبلیغات فروش کالا و ارائه خدمات با هزینه پایین به عنوان یک فرصت اقتصادی نگاه نکنند بلکه باید به این موضوع شک کرده و با مطالعه کامل اقدام به خرید کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها