کد خبر: 360581
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۱۲:۴۹:۰۳
| |

پلوسی: «ترامپ» به پرداخت رشوه اعتراف کرده است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه رئیس‌جمهور این کشور به رشوه‌خواری اعتراف کرده است، گفت ارتشاء جرمی است که طبق قانون اساسی می‌توان با آن رئیس‌جمهور را استیضاح کرد.

پلوسی: «ترامپ» به پرداخت رشوه اعتراف کرده است
کد خبر: 360581
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۱۲:۴۹:۰۳

اعتمادآنلاین| در بحبوحه تحقیقات کنگره ایالات متحده برای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت ترامپ به ارتشاء و رشوه‌گیری در پرونده «اوکراین‌گیت» اعتراف کرده است.

پلوسی طی نشست خبری بعد از اولین جلسه علنی استماع تحقیقات برای استیضاح ترامپ توضیح داد: «این رشوه برای اعطا یا تعلیق ارسال کمک نظامی [به اوکراین] در ازای بیانیه عمومی درباره تحقیقات دروغین برای انتخابات است. به این ارتشاء می‌گویند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، او با تاکید بر اینکه ارتشاء جرمی است که طبق قانون اساسی آمریکا می‌توان با آن یک رئیس‌جمهور را استیضاح کرد، افزود: «چیزی که رئیس‌جمهور [ترامپ] به آن اعتراف کرده و می‌گوید درست است، من می‌گویم که کاملا غلط است. این رشوه‌گیری است».

رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا سوم مهر به طور رسمی آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس‌ جمهور این کشور را به دلیل مسائل مطرح‌ شده در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌ جمهور اوکراین اعلام کرد.

پلوسی همچنین اواخر مهر ماه گزاره‌برگی درباره شواهد موجود برای استیضاح ترامپ و کلیپ ویدئویی برای توضیح بیشتر درباره آن منتشر کرد. در این گزاره‌برگ به طور خلاصه اقدامات ترامپ در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین شرح داده شده‌ است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها