کد خبر: 360598
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۳:۴۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ناگفته‌های زن برده‌فروش داعش

یک نشریه عراقی بخشی از اعترافات زنی را که گفته می‌شود تاجر برده‌فروش داعش بود منتشر کرد.

ناگفته‌های زن برده‌فروش داعش
کد خبر: 360598
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یک نشریه عراقی بخشی از اعترافات زنی را که گفته می‌شود تاجر برده‌فروش داعش بود منتشرکرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، این رسانه عراقی وابسته به قوه قضاییه عراق، بخش‌هایی از نتایج بازجویی‌های انجام‌گرفته با «وضحه» را، زنی که گفته می‌شود دختران و زنان ایزدی را دادوستد می‌کرد و برنامه‌های اعدام داعش را تدارک می‌دید، منتشر کرد.

در بخشی ازاین گزارش آمده است: تنها سه روز بعد از سقوط موصل بود که این زن به دست نیروهای امنیتی دستگیر شد، اما با وجود شهادت و اعتراف ده‌ها نفر از اهالی در رابطه با همکاری‌اش با داعش، همچنان می‌کوشد تا هر نوع ارتباط خود را با این گروه تروریستی انکار کند.

به نوشته این نشریه او یکی از خطرناک‌ترترین زنان گروه تروریستی داعش و از رهبران برجسته الحسبه (بخش قضایی) آن محسوب می‌شود.

به گفته شاهدان، منزل او در بخش شرقاط در نزدیکی موصل به محلی برای تجمع و جلسات رهبران داعش تبدیل شده بود در حالی که شماری از دختران و زنان داعشی نیز در همین منزل بین اعضای داعش دادوستد و ردوبدل می‌شدند.

بر اساس اعترافات این زن، او هفت پسر داشت که همگی عضو داعش بودند و همه نیز در جنگ‌های مختلف این گروه کشته شدند.

همچنین شوهرش نیز به دلیل قتل 9 نظامی عراقی که در آستانه سقوط موصل آنها را به اسارت گرفته و در مقابل منزلش در سال 2006 به قتل رسانده بود، محکوم به اعدام شده است.

به گفته شاهدان، او از همان ابتدای تسلط داعش بر موصل به عضویت این گروه تروریستی درآمده و به یکی از رهبران الحسبه تبدیل شد تا داستان جنایاتش از همان‌جا کلید بخورد.

این زن بعد از آن به یکی از طرف‌های خریدوفروش دختران ایزدی تبدیل شد، به نحوی که تا آخرین روز نیز 2 دختر نوجوان ایزدی را در اسارت خود داشت.

به نوشته این روزنامه عراقی، این داعشی با مجازات اعدام روبه‌روست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها