کد خبر: 360946
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۵:۰۸:۲۹
| |

محمد فیضی، عضو فراکسیون امید مجلس:

به جای برچسب‌زنی‌ به کارآمدی نظام و مشارکت مردم فکر کنیم

محمد فیضی، عضو فراکسیون امید مجلس، گفت: یکی از شعارهای خوب حزب کارگزاران در کنار ارتقای کارآمدی بازخوانی قانون اساسی است که در کشور به شدت به این امر مهم نیاز داریم تا غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها در این عرصه رخت بربندد.

به جای برچسب‌زنی‌ به کارآمدی نظام و مشارکت مردم فکر کنیم
کد خبر: 360946
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۵:۰۸:۲۹

اعتمادآنلاین| محمد فیضی، عضو فراکسیون امید مجلس، در سومین جلسه حزب کارگزاران استان اردبیل با بیان اینکه دولت در سال گذشته لوایح چهارگانه را تقدیم مجلس کرد که همه این لوایح به تصویب رسید اما با گذشت بیش از یک سال هنوز برای اجرا ابلاغ نشده است، گفت: مدتی در شورای نگهبان و ماه‌هاست در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده و در یک بروکراسی اداری پیچیده معلوم نیست به چه دلیل این لوایح شکل عملیاتی به خود نمی‌گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام را به بند به بند این لوایح مصوب شده در مجلس غیرقانونی خواند و گفت: اقتصاد ایران با تشدید تحریم‌ها با گره و قفل نشکنی روبرو شده که در صورت نهایی شدن لایحه پالرمو و مقابله با تامین مالی تروریسم می‌توانستیم این گره‌ها و قفل‌ها را باز کنیم.


فیضی با انتقاد از نهادهای فراقانونی و مقتدرتر از مجلس و دولت بیان کرد: با شکل‌گیری این نهادهای تصمیم‌گیر ما نمایندگان مجلس نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم و ضرورت دارد ابعاد چنین تصمیم‌گیری‌های خودسرانه مشخص و معلوم شود.


وی گفت: ما نباید تاوان چنین تصمیم‌گیری‌های غلط را در کشور بدهیم اما عده‌ای احساس می‌کنند با مانع‌تراشی و ایجاد اختلال در مسیر قانونی مصوبات مجلس می‌توانند کاری از پیش ببرند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ریزش نیروهای اصلاح‌طلب به نفع اصولگرایان نخواهد بود و برعکس آن نیز هیچ سود و عایدی نخواهد داشت، افزود: بهتر است به جای برچسب‌زنی‌ و تهمت‌های ناروا به کارآمدی نظام و مشارکت مردم و ایجاد خوش‌بینی به ارکان نظام فکر کنیم و بیشتر از آنکه به دنبال دفع باشیم به جذب جوانان فکر کنیم.


فیضی در پایان خاطرنشان کرد: هیچکس حق ندارد امید جوانان را به ناامیدی و یاس تبدیل کند و یا مردم را به نظام بدبین و آنها را در دامن براندازان نظام هول بدهد بلکه شایسته است در آستانه انتخابات مجلس فضای منطقی را در انتخاب شایستگان فراهم آوریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها