کد خبر: 360954
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۵:۲۹:۲۹
| |

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

دولت با صرف جویی در برخی هزینه‌ها حقوق کارمندان را افزایش دهد

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس، گفت: دولت می‌تواند از جاهایی صرفه جویی کند اما حقوق کارکنان را افزایش دهد زیرا آن‌ها همانند سایر اقشار،خدمات و کالایی را نمی‌توانند برای جبران کمبودها گران کنند.

دولت با صرف جویی در برخی هزینه‌ها حقوق کارمندان را افزایش دهد
کد خبر: 360954
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۵:۲۹:۲۹

اعتمادآنلاین| احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: امروز وضعیت بودجه دولت در سال 1400 مشخص نیست و این امر پیش‌بینی مالی را دشوار می‌کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس افزود:برگزاری این جلسه در تصویب ضوابط بودجه‌ای مناسب است، البته باید توجه داشت هر چه برنامه‌وبودجه آن را ابلاغ کند، ما نباید آن را بپذیریم، زیرا مقتضیات استان قم با دیگر استان‌ها تفاوت دارد و نمی‌توان یک نسخه کلی را برای بودجه در کل کشور پیچید.

وی تصریح کرد:باید تمامی نقطه نظرات استان را برای ارزیابی بودجه‌ای در نظر گرفت،دراین‌باره ضوابط برای قم با توجه به شرایطی که دارد می‌تواند متفاوت باشد، در بودجه سال 99 قم باید وضعیت ویژه‌ای را در نظر گرفت،اگرچه هرسال قول سال آینده را می‌دهند.

امیرآبادی بیان کرد:افزایش حقوق کارمندان 15 درصد دیده‌شده است که رقمی مناسب با توجه به میزان تورم در کشور نیست،در این خصوص مرکز آمار می‌گوید سال آینده 39 درصد تورم وجود دارد و صندوق بین‌المللی پول 42 درصد و مرکز پژوهش‌های مجلس 49 درصد تورم را پیش‌بینی کرده‌اند.


نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد:افزایش حقوق 15 درصدی برای کارمندان قم،رقمی مناسب نیست وزندگی برای مردم سخت شده است،هرچند ما کمبودهای دولت را می‌دانیم و از دشمنی دشمن‌های ملت خبرداریم؛دولت می‌تواند از جاهایی صرف جویی کند اما حقوق کارکنان را افزایش دهد زیرا آن‌ها همانند سایر اقشار،خدمات و کالایی را نمی‌توانند برای جبران کمبودها گران کنند.

وی گفت:چند سال است حقوق کارکنان در قم در ادارات پایمال می شود،دراین‌باره شاخص‌های بودجه‌ای که می‌دهند باید متناسب باشد،پیشنهاد می‌کنیم برای قم آئین‌نامه اجرایی با چند تبصره خاص بیاورند.

امیرآبادی عنوان کرد:شهرهای دیگر می‌توانند حق مأموریت بگیرند اما قم،تک شهرستانی است و این رقم گرفته نمی‌‌شود،قرار بود آئین‌نامه اجرایی بیاورند اما هنوز عملیاتی نشده است.

وی افزود: هرسال در قم از مجموعه‌های مختلف و مقامات میزبانی می‌کنیم و ورود مقامات به قم هزینه دارد و هزینه سپاه و نیروی انتظامی باید در این مراسم‌ها پیش‌بینی شود.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت:شورای برنامه‌ریزی استان تصویب کرد نسبت به حقوق کارمندان و تک شهرستان بودن قم و حق مأموریت کارکنان و هزینه‌های قم امسال 7 درصد اضافه کنند اما سازمان بازرسی آن را حذف کرد.

وی گفت: این دغدغه‌ها را نزدیک انتخابات مطرح نمی‌کنم،چند سال است که این خواسته‌ را مطالبه می‌کنم، باید خواسته‌ها را جز مصوبات به شورای برنامه‌ریزی بفرستیم.

امیرآبادی بیان کرد:ما نمایندگان مکلف هستیم این مصوبات را در تهران پیگیری کنیم،اگر قرار است کلیات را تصویب کنیم برای دغدغه‌های قم که چند سال است گریبان گیر هستیم مسائل در مصوبه بیاید.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها