کد خبر: 361323
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

محمدمهدی اسلامی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مقرون به صرفه شدن تولید نیازمند بازار مصرف و تکثیر تولید است/ راهکار حل مشکلات اقتصادی توسعه بازار به کشورهای همسایه است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آنچه راهکار حل مشکلات اقتصادی است توسعه بازارهای ما به کشورهای همسایه است که می‌تواند از تحریم‌های آمریکا مستثنی باشد و همچنین مسیر تولید را هموار می‌کند.

مقرون به صرفه شدن تولید نیازمند بازار مصرف و تکثیر تولید است/ راهکار حل مشکلات اقتصادی توسعه بازار به کشورهای همسایه است
کد خبر: 361323
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدمهدی اسلامی، عضو حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره راهکار دولت برای برون رفت از مشکلات با توجه به شرایط اقتصادی کشور گفت: اصلی‌ترین راهکاری که سال‌هاست توسط مقام معظم رهبری هم ابلاغ شده اما به اندازه کافی به آن توجه نمی‌شود، مشارکت دادن مردم در اقتصاد و کاهش سهم دولت در اقتصاد است.

او درباره ملزومات مشارکت مردم در اقتصاد گفت: لازمه آن تسهیل فضای کسب‌وکار، مشارکت دادن بخش خصوصی در اقتصاد کشور به صورت جدی‌تر، کاهش موانعی که در مسیر صادارات به صورت جدی وجود دارد و دولت باید آنها را تسهیل کند و موارد مشابه آن است. به عنوان نمونه در سال‌های اخیر بازارهای بسیار خوبی برای ما در کشورهای همسایه پدید آمد که نتوانستیم از آنها خوب استفاده کنیم.

عضو حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به فرصت‌هایی که ایران در زمینه اقتصادی به خوبی از آنها بهره نبرده است، توضیح داد: امکان صادرات محصولات غذایی به کشورهایی مانند روسیه و قطر و... به دلیل برخی مناسبات بین‌المللی فراهم شد، اما نیازمند اراده فوری دولت برای یاری بخش خصوصی در این مسیر بود که متاسفانه نشد از این فرصت بهره کافی را ببریم.

اسلامی در ادامه تاکید کرد: آنچه راهکار حل مشکلات اقتصادی است توسعه بازارهای ما به کشورهای همسایه است که می‌تواند از تحریم‌های آمریکا مستثنی باشد و همچنین مسیر تولید را هموار می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، با بیان اینکه در مناسبات اقتصادی جهان این فرض وجود دارد که مقرون به صرفه شدن تولید نیازمند بازار مصرف آن و تکثیر تولید است، افزود: با مصرف داخل کشور به تنهایی این مسیر برای ما هموار نمی‌شود. بازارهای خیلی خوبی در کشورهای همسایه و دیگر کشورها وجود دارد که دیپلماسی اقتصادی باید در این زمینه موثرتر از گذشته فعال شود.

او در پایان گفت: اگرچه دولت اقدامات بسیار خوبی در زمینه دیپلماسی اقتصادی و بازاریابی صورت داده، اما بسیار کمتر از آن چیزی بوده که مورد انتظار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها