کد خبر: 361568
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از قهرمانی استفانو سیتسیپاس در فینال تور جهانی تنیس:

ستاره‌های جوان تنیس رونمایی می‌شوند/ عصر تازه‌ای برای تنیس دنیا در راه است

به نظر می‌رسد با حضور دومینیک تیم 26 ساله و استفانو سیتسیپاس 21 ساله در فینال تور جهانی و همین‌طور برتری الکساندر زورف و دیمیتری مدودف در رقابت با بزرگان، تنیس شاهد حضور نسل جدیدی از بازیکنان است که به زودی به ستاره‌های جدید دنیای تنیس تبدیل خواهند شد.

ستاره‌های جوان تنیس رونمایی می‌شوند/ عصر تازه‌ای برای تنیس دنیا در راه است
کد خبر: 361568
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- سه سال پیش استفانو سیتسیپاس به عنوان یک تین‌ایجر کنجکاو به لندن رسید و برای اولین بار با دومینیک تیم ملاقات کرد. آن زمان او تیم را خیلی کم می‌شناخت، اما در بازی یکشنبه شب و در طول 2 ساعت و 35 دقیقه، هیجان تنیس در فینال تور جهانی ATP به شناخت بسیار بهتری از هم رسیدند.

تنیس باز 21 ساله یونانی یکشنبه شب موفق شد دامنیک تیم را شکست دهد و تبدیل به جوان‌ترین قهرمان تور جهانی ATP از سال 2001 شود.

در میانه بازی فینال به نظر می‌رسید سیتسیپاس بازی را از دست داده است، اما موفق شد در ست دوم بازی را برگرداند.

سیتسیپاس در مصاحبه پس از قهرمانی گفت: «نمی‌دانم چطور در ست دوم توانستم به این خوبی بازی کنم و 2 بار حریفم را بریک کنم. ست فوق‌العاده‌ای بود. ست سوم اما ست بسیار سختی بود. تماشاگران انرژی زیادی به من دادند. می‌خواهم از تک‌تک آنها تشکر کنم.»

دومینیک تیم پس از بازی گفت: «بازی سختی بود. تنیس بی‌رحم‌ترین ورزش است. بازی خیلی نزدیکی بود. 110 درصد توان و انرژی‌ام را گذاشتم. اما استفانو تو لیاقتش را داشتی. تو بازیکن فوق‌العاده‌ای هستی. امیدوارم در آینده فینال‌های فوق‌العاده‌ای در انتظارمان باشد.»

دومینیک تیم در بعضی از گیم‌های بازی امکان قهرمانی را داشت، اما آن را در رقابتی بسیار نزدیک از دست داد.

سیتسیپاس چهارمین تنیس‌بازی است که اولین قهرمانی‌اش را در فینال تور جهانی جشن می‌گیرد. قبل از او اندی ماری، گریگور دمیتروف و الکساندر زورف در سال‌های گذشته اولین قهرمانی‌شان را در فینال تور جهانی جشن گرفته‌اند.

فینال تور جهانی با توجه به اینکه آخرین تورنمنت سال است، در سال‌های گذشته گاهی کیفیت لازم را نداشته، اما هفته گذشته هواداران تنیس شاهد بازی‌های فوق‌العاده‌ای بودند. انتظار می‌رفت یکی از سه اسطوره تنیس جهان راجر فدرر، رافائل نادال یا نواک جوکوویچ عنوان قهرمانی فینال تور جهانی را به دست آورند، اما این سیتسیپاس 21 ساله بود که جام قهرمانی را بالا برد.

سال آینده جوکوویچ قطعاً به این رقابت بازخواهد گشت، اما حضور نادال با مصدومیتی که دارد و فدرر با 39 سال، در هاله‌ای از ابهام است.

تور جهانی تنیس مردان از 48 سال قبل یعنی از سال 1970 آغاز به کار کرد. در سال‌های ابتدایی این تورنمنت در شهرهای مختلف برگزار می‌شد، اما از سال 1977 به مدت 13 سال نیویورک میزبان این رقابت‌ها بود.

در سال 2009 میزبان دور جدید این رقابت‌ها لندن اعلام شد. امسال یازدهمین دوره‌ای است که فینال تور جهانی مردان در لندن برگزار شد.

مسابقات شامل دور گروهی و دور حذفی است. در 2 بخش انفرادی و 2نفره شرکت‌کنندگان در 2 گروه چهارنفره/تیمی بازی می‌کنند. نفرات اول و دوم هر گروه، در مرحله نیمه‌نهایی به صورت ضربدری مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند تا فینالیست‌ها مشخص شوند.

به نظر می‌رسد با حضور دومینیک تیم 26 ساله و استفانو سیتسیپاس 21 ساله در فینال تور جهانی و همین‌طور برتری زورف و مدودف در رقابت با بزرگان، تنیس شاهد حضور نسل جدیدی از بازیکنان است که به زودی به ستاره‌های جدید دنیای تنیس تبدیل خواهند شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها