کد خبر: 361668
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۰۸:۳۵:۵۷
| |

 محمود نجفی عرب، رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد:

رسوب 200 کانتینر محصولات آرایشی بهداشتی در گمرکات

 محمود نجفی عرب، رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: از سال 97 حدود 200 کانتینر محصولات آرایشی و بهداشتی در گمرکات کشور رسوب کرده و بخش زیادی از آن به دلیل شرایط آب و هوایی آسیب دیده است.

رسوب 200 کانتینر محصولات آرایشی بهداشتی در گمرکات
کد خبر: 361668
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۰۸:۳۵:۵۷

اعتمادآنلاین| محمود نجفی عرب، رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران روز سه شنبه در هشتمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به کسب‌وکار آرایشی، بهداشتی بیان کرد: پس از تغییر مقررات ارزی و تقسیم‌بندی کالاها در ردیف تعرفه‌های مختلف از اواسط سال 97، این کسب‌وکارها دچار مشکلاتی شدند که تاکنون حل نشده است.

وی تصریح کرد: در اردیبهشت ماه امسال وزیر صنعت بخشنامه‌ای ابلاغ کرده و محصولات آرایشی و بهداشتی را در ردیف تعرفه 4 قرار داد، هرچند اعلام شد این بخشنامه عطف به ما سبق نمی‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت با اشاره به رسوب 200 کانتینر محصولات آرایشی و بهداشتی در گمرکات کشور ادامه داد: این کالاها همگی ثبت سفارش شده و پروانه بهداشتی نیز دریافت کرده‌اند. ستاد مبارزه با قاچاق و همچنین وزارت بهداشت از وزارت صنعت درخواست کرده‌اند که برای جلوگیری از آسیب قاچاق، این کالاها هرچه سریع‌تر ترخیص شوند.

نجفی عرب اعلام کرد: 250 شرکت در حوزه آرایشی و بهداشتی مشغول فعالیت هستند، با این اتفاق حدود 30 هزار نفر در این حوزه کاری بیکار شدند و شرکت‌هایشان در حال ورشکست شدن است.

«مهدی صادقی»، معاون امور صنایع وزیر صنعت در این زمینه اظهار کرد: این موضوع به بخشنامه‌ای مربوط می‌شود که دفتر مقررات و صادرات و واردات وقت ابلاغ کرده، مبنی بر اینکه کالاهایی که تامین ارز آن‌ها از طریق سیستم بانکی ارسال شده مشمول ممنوعیت نیستند و این بند بخشنامه مانع ترخیص کالاها شده است.

به گفته وی تامین ارز این 200 کانتینر از طریق سیستم بانکی انجام نشده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها