کد خبر: 361954
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن کارفرمایان سیمان، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

دولت قیمت سیمان را افزایش دهد/ تولید از درآمد هدفمندی یارانه‌ها بی‌نصیب ماند/ قیمت هر کیسه سیمان 12 هزار و 500 تومان است

شیخان نسبت به ثابت نگه داشتن قیمت‌ها در این صنعت انتقاد دارد. او با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت یک کیسه سیمان 12 هزار و 500 تومان است، گفت: ما دست‌اندرکاران صنعت سیمان از دولت انتظار داریم حالا که دولت در مسیر اصلاح قیمت‌ها گام برداشته، قیمت سیمان را هم اصلاح کند.

دولت قیمت سیمان را افزایش دهد/ تولید از درآمد هدفمندی یارانه‌ها بی‌نصیب ماند/ قیمت هر کیسه سیمان 12 هزار و 500 تومان است
کد خبر: 361954
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ «آخرین باری که قیمت سیمان افزایش پیدا کرد تیرماه سال 98 بود، این روند در بلندمدت به این صنعت آسیب خواهد زد.» این بخشی از اظهارنظر عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن کارفرمایان سیمان، است.

شیخان نسبت به ثابت نگه داشتن قیمت‌ها در این صنعت انتقاد دارد. او در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین، با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت یک کیسه سیمان 12 هزار و 500 تومان است، گفت: ما دست‌اندرکاران صنعت سیمان از دولت انتظار داریم حالا که دولت در مسیر اصلاح قیمت‌ها گام برداشته، قیمت سیمان را هم اصلاح کند.

این دست‌اندرکار صنعت سیمان درباره وضعیت این صنعت از زمان اجرایی شدن فاز اول هدفمندی یارانه‌ها توضیح داد: سال 89 دولت احمدی‌نژاد از کارخانه‌های سیمان خواست قیمت را گران نکنند در عوض سالی 20 درصد از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به تولید پرداخت خواهد شد، اما این اتفاق هرگز رخ نداد و حالا تولیدکنندگان این صنعت مبالغ هنگفتی را بابت تسهیلاتی که دریافت کرده‌اند به بانک‌ها بدهکار هستند.

شیخان در ادامه اظهارنظرهای خود به مشکلات این صنعت پرداخت و گفت: انتظار داریم مشکلات این صنعت توسط ارگان‌های مربوطه همچون بیمه، مالیات بر ارزش‌افزوده و تعهدات ارزی مرتفع شود چراکه این عوامل می‌تواند جلوی تولیدات این صنعت در کشور را بگیرد.

شیخان رونق تولید در صنعت سیمان را نیازمند سرمایه‌گذاری و نقدینگی دانست و اظهار کرد: دولت باید برای تامین نقدینگی صنعت سیمان تسهیلاتی را به کارخانه‌ها عرضه کند تا آنها بتوانند تداوم تولید داشته باشند.

شیخان با تاکید بر اینکه طی چند سال گذشته ساخت‌و‌ساز در این صنعت تا حدی در رکود بوده است، توضیح داد: این صنعت توانسته تولیدات و اشتغال خود را حفظ کند، چراکه این صنعت یک صنعت نظام‌مند است و می‌تواند با کمترین درآمد، وضعیت خود را حفظ کند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با این توضیح که تقاضا در سیمان کم است و کارخانه‌ها با ظرفیت پایین به فعالیت خود ادامه می‌دهند، افزود: هزینه‌ها و قیمت‌های تمام‌شده برای تولید به شدت افزایش پیدا کرده است.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان صحبت‌های خود را با این جملات به پایان رساند: صنعت سیمان جوابگوی نیاز کشور و کشورهای همسایه است و می‌تواند تا هشت سال آینده با ظرفیت موجود، نیازهای کشور را پاسخ دهد؛ اما در حال حاضر این صنعت دچار کمبود نقدینگی است که البته دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات بخشی از مشکلات را بهبود بخشد و تحقق این امر موجب افزایش تولیدات و رونق این صنعت در کشور شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها