کد خبر: 362088
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۱:۰۱:۲۸
| |

تولید نفت روسیه کاهش بیشتری نخواهد یافت

منابع روسیه در دیدار آینده با اوپک بعید است با کاهش بیشتر تولید نفت موافقت کند اما ممکن است در همراهی با عربستان سعودی، برای تمدید توافق کاهش تولید متعهد شود.

تولید نفت روسیه کاهش بیشتری نخواهد یافت
کد خبر: 362088
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۱:۰۱:۲۸

اعتمادآنلاین| اوپک روز پنجم دسامبر در مقر خود در وین دیدار خواهد کرد و پس از آن مذاکرات با گروه دیگری از صادرکنندگان شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند را انجام می‌دهد.

همچنین در پنجم دسامبر قرار است عربستان سعودی قیمت سهام شرکت نفتی آرامکو را که به بورس عرضه می‌شود اعلام کند. قیمت نفت در آن زمان برای قیمت سهام آرامکو که عربستان سعودی امیدوار است بزرگترین عرضه اولیه عمومی سهام جهان شود، بسیار اهمیت دارد.

منابع آگاه به رویترز اظهار کردند که اوپک و متحدانش نسبت به رشد ضعیف تقاضا برای نفت در سال 2020 نگران هستند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه هفته گذشته با درخواست از عربستان سعودی برای اعلام موضع خود در آستانه مذاکرات دشوار نشان داد که نشست دسامبر رویداد حساسی خواهد بود.

مسکو استدلال کرده که کاهش داوطلبانه تولید نفت برای این کشور در طول ماههای سرد زمستان به خصوص در غرب سیبری که دو سوم تولید نفت روسیه از این منطقه است و عمده دکلهای حفاری در آنجا واقع شده‌اند، دشوار است.

کارشناسان اظهار کرده‌اند که اگر یک چاه نفتی در شرایط یخبندان متوقف شود، ممکن است منفجر شود. با این همه ریسکهایی وجود دارد که دمای بسیار پایین حدود منفی 50 درجه سلسیوس باعث افت ناخواسته تولید شود.

هنگامی که دور جدید محدودیت عرضه در اول ژانویه سال 2017 آغاز شد روسیه محدودیت عرضه خود را به تدریج اجرایی کرد و در ماه مه به پایبندی کامل رسید.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: ما انتظار داریم مذاکرات در دسامبر راحت نباشد. روسیه به راحتی با کاهش بیشتر تولید در زمستان موافقت نخواهد کرد.

اوپک، روسیه و شماری دیگر از تولیدکنندگان غیراوپک که به گروه اوپک پلاس معروف هستند از اول ژانویه امسال با هدف تقویت قیمتها، پیمانی برای محدودیت عرضه به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز را به اجرا گذاشتند که قرار است تا مارس سال 2020 ادامه پیدا کند.

یک منبع آگاه در اوپک گفت: رایزنی‌های جدی آغاز نشده‌اند و احتمالا تولید محدودیت عرضه هنوز وجود دارد. روسیه نمی‌تواند کاهش بیشتری در زمستان صورت دهد اما موارد غیرمنتظره هیچ گاه بعید نیست.

به گفته یک منبع آگاه، روسیه در نوامبر تولید نفت خود را به 11.25 میلیون بشکه در روز افزایش داد و سقف تولید خود را نقض کرد. تحت پیمان اوپک پلاس، روسیه باید سقف تولید خود را در 11.17 تا 11.18 میلیون بشکه در روز محدود کند.

بر اساس گزارش رویترز، صادرات گاز طبیعی روسیه به چین که از ماه آینده آغاز می‌شود هم تولید میعانات گازی را افزایش می‌دهد. یک منبع صنعتی اظهار کرده که شرکتهای روسی به دنبال تقویت تولید نفت خود در سال 2020 برای حمایت از بودجه دولتی هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها